Ander

Waarom gebruikt Amerika in godsnaam nog steeds verouderde meet- en datumeenheden?

garry

originele poster
27 april 2013
Canada is mijn stad
  • 7 mei 2016
Oké jongens, dit is waarschijnlijk mijn boze 1 AM zelf die hier weer post, maar dit is iets dat me al een paar weken dwarszit. Ik plaats het hier omdat ik weet dat dit een website is die voornamelijk van Amerikaanse mensen is, en ik weet niet over wie ik dit nog meer moet uitten.


Oké, eerst de temperatuur. We weten allemaal wat de drie nuttige temperatuurmetingen zijn. Slechts één wordt dagelijks gebruikt, het is Celsius, en over de hele wereld. Het is de meest logische van de drie, 0° is het vriespunt van water, 100° is het kookpunt, dat weet iedere half-opgeleide persoon. Slechts DRIE landen gebruiken uitsluitend Fahrenheit, en verrassend, de Verenigde Staten is daar een van. Waarom? Waarom is dat nodig? Waarom een ​​systeem gebruiken dat absoluut achterhaald is, geen enkele zin heeft (water bevriest bij 32° en smelt bij 212°? Ja, volkomen logisch), dat eigenlijk door niemand anders wordt gebruikt? Zelfs, excuseer me voor deze term, koppige landen als het Verenigd Koninkrijk gebruiken Celsius nu uitsluitend en voornamelijk. Zelfs Canada, en zijn invloed van het land, dwongen het niet om Fahrenheit te behouden. Het irriteert me omdat elke keer iemand zegt 'het is 60° buiten!' Ik moet het googlen en converteren, want dat betekent niets voor mij, en ik communiceer niet genoeg met Amerikanen om de moeite te nemen het te leren. Ik zou ermee weg kunnen komen als het iets was dat in meerdere landen door elkaar werd gebruikt, maar dat is het niet, het is verouderd.

Ten tweede, meeteenheden. Aan de ene kant heb je het meest logische systeem op aarde, het metrieke stelsel. Eenvoudig, elke eenheid correleert met elkaar, en er zijn basisprefixen die de getallen eenvoudig delen of vermenigvuldigen met veelvouden van 10. En ik zal hier bot zijn, de imperiale eenheden zijn intuïtiever en nog steeds enigszins logisch. Als u echter iets ingewikkelder wilt doen, wordt het vervelend. Met zo'n systeem kun je niks. Je moet de enorme hoeveelheid woorden leren en hoe ze allemaal met elkaar overeenkomen. Stel je voor dat je in plaats van kilobytes, megabytes, gigabytes, terabytes te gebruiken, in plaats daarvan floppies, schijven, schijven en servers zou gebruiken. Het lijkt de logische optie, maar ze werken helemaal niet goed samen en je moet al die rotzooi onthouden. Nogmaals, alleen de Verenigde Staten en twee andere kleine landen gebruiken dit systeem exclusief. Sterker nog, toen ik dacht dat het Verenigd Koninkrijk verantwoordelijk was voor hetzelfde, bleek het technisch gezien het belangrijkste meetsysteem van vandaag te zijn (ook al gebruiken veel mensen het andere nog steeds), dus ik moet ze de eer geven voor het lef hebben om een ​​traditioneel systeem te trotseren. Elk Gemenebestland heeft de SI geadopteerd, zelfs als sommigen zoals Canada het nog steeds af en toe aanbieden. Serieus, waarom doe je dit? Natuurlijk kan ik daar mee omgaan, het is niet alsof het dom is of zo, maar NIET wanneer het officieel alleen in een ENKEL VERDOMME LAND wordt gebruikt (ik sluit hier minder belangrijke landen uit omdat ze meestal erg klein zijn en heel weinig invloed hebben op de rest van de wereld).

Eindelijk, deze maakt me zo kwaad dat ik gewoon dood wil. Het datumsysteem. De hele wereld gebruikt het een of het ander, ofwel een DD/MM/YYYY-systeem (gebruikelijk in Europese landen), ofwel een YYYY/MM/DD-systeem (gebruikelijk in Oost-Aziatische landen en enkele andere plaatsen). Beide zijn prima, omdat ze een juiste mate van belangrijkheid vertegenwoordigen. Wat NIET fijn is, is wanneer een enkel land iedereen komt trollen en een MM/DD/YYYY-systeem brengt, wat de volgorde van de datums volledig verpest. De maand, dan een klein deel van de maand, en dan het jaar waarin de maand plaatsvindt? WAT? Hoe heeft dat zin? WAAROM IS DAT NODIG? WAAROM DE ILLOGICALITEIT? Ik kan een datumsysteem van 1 januari 2016 verdragen omdat het dichter bij een kenmerk van de taal komt, maar niet wanneer het een puur geschreven vorm is! Gebruik in ieder geval JJJJ/MM/DD als je het M/D-gedeelte wilt behouden! Ernstig!


Oké, ik begrijp dat dit een beetje bot was. Maar dat kan ik niet accepteren. Ik kan een land niet accepteren waar mensen zo lui zijn om systemen te adopteren die verreweg veel handiger zijn dan wat er ook is, vooral gezien het feit dat we in 2016 zijn en er tot op heden geen verbetering is aangebracht. En om nog maar te zwijgen van het feit dat ik er zeker van ben dat er idioten zullen zijn die dit systeem verdedigen en zeggen dat 'we geen schapen zijn om andere mensen op die manier te volgen!'. Nou, dan ben je een schaap voor je eigen verdomde gemeenschap. Nog ideeën? Natuurlijk mag je gehersenspoeld noemen als je dat gelooft, maar ik wil er alleen op wijzen dat ook al ben ik opgegroeid in een 24-uurs systeem en ik volledig ben overgestapt op 12-uur. En nu ben ik (gedeeltelijk) terug om 24u. Al die tijd heb ik amper tijd buiten doorgebracht. Hoe kun je dit precies tegen mij bewijzen als dat je bedoeling is? Hoe dan ook, enige redelijke en onbevooroordeelde verklaringen en/of verdedigingen? Bedankt. Laatst bewerkt: 7 mei 2016
reacties:Janichsan, mattdeezy, bobob en 29 anderen

Fancuku

8 okt 2015


PA, VS
  • 7 mei 2016
garirry zei: Oké, ik begrijp dat dit een beetje bot was. Maar dat kan ik niet accepteren. Ik kan geen land accepteren waar mensen zo lui zijn om systemen te adopteren die verreweg veel handiger zijn dan wat er ook is Klik om uit te breiden...

Waarom maakt het jou uit? Wij gebruiken wat we graag gebruiken en u gebruikt wat u graag gebruikt. Zie je ons zeuren waarom je het metrieke stelsel gebruikt?
Het maakt ons niet uit welk systeem u gebruikt en we houden van ons systeem.

Ga nu naar bed want het is 1 uur 's nachts (wat ironisch is aangezien je 01:00 had moeten zeggen) reacties:iHorseHead, FHoff, TMRJIJ en 6 anderen

garry

originele poster
27 april 2013
Canada is mijn stad
  • 7 mei 2016
Fancuku zei: Waarom maakt het je uit? Wij gebruiken wat we graag gebruiken en u gebruikt wat u graag gebruikt. Zie je ons zeuren waarom je het metrieke stelsel gebruikt?
Het maakt ons niet uit welk systeem u gebruikt en we houden van ons systeem.

Ga nu naar bed want het is 1 uur 's nachts (wat ironisch is aangezien je 01:00 had moeten zeggen) reacties:David G. en iHorseHead

flyinmac

2 sep. 2006
Verenigde Staten
  • 7 mei 2016
We gebruiken de standaard die we altijd hebben gebruikt. Alleen omdat iemand anders heeft besloten iets anders te gebruiken, betekent niet dat we moeten gebruiken wat ze gebruiken.

We converteren waar nodig als we zaken doen met andere landen. En andere landen kunnen indien nodig converteren wanneer ze met ons samenwerken. Het is een simpele conversie.

Als de rest van de wereld beslist dat van de klif springen iets is wat je moet doen, raad eens, dan ben ik de man die op de grond staat en nog leeft. Waarom??? Omdat het me zo ver heeft gebracht in het leven, en ik leef nog steeds.

Sommige dingen doen er echt niet toe. Gewoon vermenigvuldigen of delen met behulp van gewone wiskunde die elke leerling van het eerste leerjaar kan doen, en het is klaar.

Iemand in een meer afgelegen gebied gebruikt waarschijnlijk zijn vingers en armen om te meten. Probeer hem ervan te overtuigen dat hij een metrische liniaal moet gebruiken. Waarom??? Zijn systeem werkt voor hem. Laat hem alleen.

Als we paarden meten, gebruiken we handen... Het werkt prima. Het is snel. En ik hoef geen meetlint tevoorschijn te halen.

Gebruik wat je leuk vindt. Gebruik wat voor jou heeft gewerkt. En wat maakt het uit wat een ander gebruikt.

Sorry als je naar je hand moet kijken en je moet voorstellen hoe 15 handen eruit kunnen zien.

Metrische conversie is eenvoudige wiskunde. Geen probleem.
reacties:Tinmania, bigcahuna12c en Fancuku

Mlrollin91

20 november 2008
Ventura County
  • 7 mei 2016
Weet je hoe waanzinnig moeilijk het zou zijn om 300 miljoen mensen over te zetten naar het metrische systeem? Het zou zijn alsof je helemaal opnieuw naar school gaat. We leren één ding opgroeien en het wordt een tweede natuur. Het zou erg moeilijk zijn om het te veranderen nadat je het al hebt geleerd. Zeker voor oudere generaties.
reacties:Corso99, Benjamin Frost, BigMcGuire en 2 anderen

Vacheron

macrumors halfgod
20 okt 2011
Austin, Texas
  • 7 mei 2016
We doen het op deze manier omdat er geen echte reden is om het te veranderen. Voor meer gecompliceerde meeteenheden (vooral, maar niet altijd) in de wetenschappelijke gemeenschap, neigen we sterk naar metrisch. Anders is Farenheit prima voor temperatuur. Veel landen gebruiken mijlen en een pond is een prima maatstaf.

Er is echt geen reden om je van streek te maken.
reacties:SalisburySam, Huntn, Benjamin Frost en 1 andere persoon

voeten

13 februari 2012
Perth, West-Australië
  • 7 mei 2016
Omdat ze het leuk vinden om dingen op de moeilijke manier te doen, en iedereen die metrische gegevens gebruikt, is een commie of een Fransman of welk ander BS-excuus dan ook op dit moment de smaak van de maand.
[dubbelpost=1462688002][/dubbelpost]
flyinmac zei: We gebruiken de standaard die we altijd hebben gebruikt. Alleen omdat iemand anders heeft besloten iets anders te gebruiken, betekent niet dat we moeten gebruiken wat ze gebruiken.

We converteren waar nodig als we zaken doen met andere landen. En andere landen kunnen indien nodig converteren wanneer ze met ons samenwerken. Het is een simpele conversie. Klik om uit te breiden...

Integendeel, je hebt ruimtesondes verloren als gevolg van fouten bij de conversie (dat wil zeggen, je voortdurende gebruik van imperial heeft een niet-triviale prijs in de echte wereld), en conversie van een logische standaard naar een die in principe geen zin heeft en is niet geschaald om op een wetenschappelijke manier te werken, is tijdverspilling voor alle betrokkenen.

En nogmaals, foutgevoelig.

Maar goed, zoals ik al zei, het lijkt erop dat mensen in de VS dingen graag op de moeilijke manier doen.

Ja, overstappen zou moeite kosten en wat pijn op de korte termijn, maar jullie zijn volwassenen, ik weet zeker dat jullie het uiteindelijk zullen redden zoals vrijwel elk ander land deed.
[dubbelpost=1462688162][/dubbelpost]
Mlrollin91 zei: Weet je hoe waanzinnig moeilijk het zou zijn om 300 miljoen mensen over te zetten naar het metrische systeem? Het zou zijn alsof je helemaal opnieuw naar school gaat. We leren één ding opgroeien en het wordt een tweede natuur. Het zou erg moeilijk zijn om het te veranderen nadat je het al hebt geleerd. Zeker voor oudere generaties. Klik om uit te breiden...

Je weet dat een paar miljard andere mensen in andere landen hebben dit al zonder al te veel problemen voor elkaar gekregen. Geen land begon Metrisch, zelfs de Fransen niet.

Of zijn jullie gewoon te nutteloos in vergelijking met de rest van de wereld om het te beheren? Laatst bewerkt: 7 mei 2016
reacties:bobob, AlexB23, DeanL en 15 anderen

garry

originele poster
27 april 2013
Canada is mijn stad
  • 7 mei 2016
Fancuku zei: Ik begrijp niet waarom je er last van hebt. Ben je net naar de VS verhuisd of zo en vind je het moeilijk om je aan te passen?
Als je er op geen enkele manier mee te maken hebt, waarom stoort het je dan? Klik om uit te breiden...
Nee, ik woon niet in de VS. De reden dat het vervelend is, is omdat ik geen tijd wil besteden aan het converteren en ****. 'O, je zegt dat je 80 kilometer hier vandaan woont? Wacht even, laat me snel mijn rekenmachine pakken...'. Waarom is het zo moeilijk om genoegen te nemen met een enkele mogelijkheid? En ik zal herhalen wat ik zei, als je een schone muur hebt (in dit geval alle landen) met een klein druppeltje verf erop (in dit geval de VS), voelt het zo afleidend dat je gewoon de hele muur. Toegegeven, het kan gewoon OCS en paranoia zijn, maar ik zal dat argument niet gebruiken om mezelf tegen te spreken.
Mlrollin91 zei: Weet je hoe waanzinnig moeilijk het zou zijn om 300 miljoen mensen over te zetten naar het metrische systeem? Het zou zijn alsof je helemaal opnieuw naar school gaat. We leren één ding opgroeien en het wordt een tweede natuur. Het zou erg moeilijk zijn om het te veranderen nadat je het al hebt geleerd. Zeker voor oudere generaties. Klik om uit te breiden...
Ik ben het er zwaar mee oneens. Weet je hoe je een systeem verandert? Het is makkelijk. Maak het huidige systeem secundair. Maak het nieuwe systeem primair. (laten we zeggen, schrijf de getallen in mijlen in een kleiner lettertype) Dwing vervolgens op school elke leerling geboren na 20XX om uitsluitend het nieuwe systeem te gebruiken. In het begin zal het heel vervelend zijn, maar als de eerste generaties voorbij zijn, zullen er straks steeds minder mensen zijn die het oude systeem gebruiken. Ik wed dat in 2100 het VK niet langer het imperiale systeem zal gebruiken. Waarschijnlijk veel eerder. Ondertussen zullen we in de VS robotwereldoorlogen hebben voordat het gebeurt.
flyinmac zei: We gebruiken de standaard die we altijd hebben gebruikt. Alleen omdat iemand anders heeft besloten iets anders te gebruiken, betekent niet dat we moeten gebruiken wat ze gebruiken.

We converteren waar nodig als we zaken doen met andere landen. En andere landen kunnen indien nodig converteren wanneer ze met ons samenwerken. Het is een simpele conversie.

Als de rest van de wereld beslist dat van de klif springen iets is wat je moet doen, raad eens, dan ben ik de man die op de grond staat en nog leeft. Waarom??? Omdat het me zo ver heeft gebracht in het leven, en ik leef nog steeds.

Sommige dingen doen er echt niet toe. Gewoon vermenigvuldigen of delen met behulp van gewone wiskunde die elke leerling van het eerste leerjaar kan doen, en het is klaar.

Iemand in een meer afgelegen gebied gebruikt waarschijnlijk zijn vingers en armen om te meten. Probeer hem ervan te overtuigen dat hij een metrische liniaal moet gebruiken. Waarom??? Zijn systeem werkt voor hem. Laat hem alleen.

Als we paarden meten, gebruiken we handen... Het werkt prima. Het is snel. En ik hoef geen meetlint tevoorschijn te halen.

Gebruik wat je leuk vindt. Gebruik wat voor jou heeft gewerkt. En wat maakt het uit wat een ander gebruikt.

Sorry als je naar je hand moet kijken en je moet voorstellen hoe 15 handen eruit kunnen zien.

Metrische conversie is eenvoudige wiskunde. Geen probleem. Klik om uit te breiden...
Zoals ik in mijn post al zei, gebruik je je systeem puur omdat je eraan gewend bent. Raad eens, ik ben aan bepaalde dingen in het leven gewend geweest, en toen ik erachter kwam dat er een betere oplossing is, ben ik daarop overgestapt, ook al was het moeilijk. U kunt hetzelfde doen. Je dwingt jezelf gewoon je gewoontes op in plaats van te denken 'wat is beter'. Ook, zoals ik in mijn antwoord hierboven al aangaf, kun je de nieuwere generatie gewoon leren hoe ze iets moeten doen, en op de een of andere manier, 100 jaar later, is alles weer fris. Natuurlijk, als je de voorkeur geeft aan imperiale eenheden, ga je gang, gebruik het, maar ik hoop dat je je realiseert dat er een alternatief is dat meer geschikt is voor echte moderne taken in plaats van voor boeren of zoiets.


Ik vind het ook geweldig hoe iedereen in deze thread exclusief is gefocust op mijn kijk op het imperiale systeem VS-metriek. Niemand had het over Fahrenheit of het lastige datumformaat. Het is alsof ze hier geen enkel argument over hebben, dus laten ze het er gewoon bij, lol
reacties:rafark, throAU, 09872738 en 2 anderen

Fancuku

8 okt 2015
PA, VS
  • 8 mei 2016
garirry zei: Ik vind het ook geweldig hoe iedereen in deze thread exclusief is gefocust op mijn kijk op het imperiale systeem VS-metriek. Niemand had het over Fahrenheit of het lastige datumformaat. Het is alsof ze hier geen enkel argument over hebben, dus laten ze het er gewoon bij, lol Klik om uit te breiden...
Vlei jezelf niet. We denken dat je hele argument dwaas is, niet alleen de metrische versus imperiale. reacties:Plett en Benjamin Frost

Apple-fanboy

macrumors Sandy Bridge
21 februari 2012
Achter de lens, VK
  • 8 mei 2016
Omdat ik uit het VK kom, gebruik ik (zoals de meesten van ons) een hybride systeem.
Vraag me hoeveel ik weeg, het is steen en lbs.
Hoe lang ben ik? Het is ft en inches.
Als ik naar de kroeg ga, drink ik pinten.
Mijn auto rijdt MPH
Maar als ik hout koop, meet ik in CM's.
Als ik een race zou lopen, zou het in meters zijn.
Koken kan alle kanten op.
Wat betreft temperatuur, mijn hersenen kunnen het beide kanten op, maar over het algemeen is het C.
Tijd dat ik of of kan doen.
reacties:Benjamin Frost, AdeFowler en aristocraat

voeten

13 februari 2012
Perth, West-Australië
  • 8 mei 2016
Apple-fanboy zei: Omdat ik uit het VK kom, gebruik ik (zoals de meesten van ons) een hybride systeem.
Vraag me hoeveel ik weeg, het is steen en lbs.
Hoe lang ben ik? Het is ft en inches.
Als ik naar de kroeg ga, drink ik pinten.
Mijn auto rijdt MPH
Maar als ik hout koop, meet ik in CM's.
Als ik een race zou lopen, zou het in meters zijn.
Koken kan alle kanten op.
Wat betreft temperatuur, mijn hersenen kunnen het beide kanten op, maar over het algemeen is het C.
Tijd dat ik of of kan doen. Klik om uit te breiden...


Ik doe vergelijkbaar. Nou ja, voor de hoogte in ieder geval.

Maar metriek is over het algemeen logischer. En laat me niet eens beginnen over datumnotaties. Vrijwel iedereen doet het verkeerd, handig al is er een ISO-norm die ervoor zorgt dat de zaken goed en ondubbelzinnig worden gesorteerd.

https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601


Al het andere is fout.

bewerking:
'Brief' papier standaard is ook dom.

Metrische A-maten zijn de juiste keuze. Waarom? omdat ze in een kleiner formaat kunnen worden opgevouwen. Dat is handig, in plaats van een willekeurige niet-schaalbare grootte. Het is ook de gulden snede (net als 16:10-schermen in plaats van 16:9) en daarom correct. reacties:Benjamin Frost, 808? en grappig B

b0dyr0ck2006

16 okt 2011
  • 8 mei 2016
Ik moet toegeven dat ik nooit heb begrepen waarom sommige landen mm/dd/jjjj gebruiken. Het lijkt vreemd, ik kom uit het Verenigd Koninkrijk. Net als bij Fahrenheit en Celsius, als ik Amerikanen zie praten dat het 60 graden is, heb ik geen idee welke temperatuur het is en moet ik het omrekenen, het is wat ze gewend zijn te gebruiken en we zijn gewend om Celsius te gebruiken, maar er lijkt nooit geen standaardmeting meer zijn. Nu gewichten, waarom gebruiken Amerikanen ponden? Ik kijk bijvoorbeeld naar de dodelijkste vangst en ze zeggen dat een boot 250.000 pond heeft binnengehaald... Ik moet dan een berekening maken om het om te rekenen naar tonnen, omdat ik me niet kan voorstellen wat 250.000 pond is. 125 ton kan ik. Maar Frankrijk gebruikt KM en wij gebruiken mijlen, nogmaals, ik weet niet zeker waarom sommige landen ervoor kiezen om de ene meetmethode boven de andere te gebruiken, zou je denken dat als alles dezelfde standaard zou zijn, het het leven gemakkelijker zou maken?

adriaan londen

28 november 2013
Zwitserland
  • 8 mei 2016
throAU zei: Je weet dat a paar miljard andere mensen in andere landen hebben dit al zonder al te veel problemen voor elkaar gekregen. Klik om uit te breiden...
1.000.000.000.000?
reacties:Benjamin Frost, 808?, mojolicious en 1 andere persoon N

nebo1ss

2 juni 2010
  • 8 mei 2016
flyinmac zei: We gebruiken de standaard die we altijd hebben gebruikt. Alleen omdat iemand anders heeft besloten iets anders te gebruiken, betekent niet dat we moeten gebruiken wat ze gebruiken.

We converteren waar nodig als we zaken doen met andere landen. En andere landen kunnen indien nodig converteren wanneer ze met ons samenwerken. Het is een simpele conversie.

Als de rest van de wereld beslist dat van de klif springen iets is wat je moet doen, raad eens, dan ben ik de man die op de grond staat en nog leeft. Waarom??? Omdat het me zo ver heeft gebracht in het leven, en ik leef nog steeds.

Sommige dingen doen er echt niet toe. Gewoon vermenigvuldigen of delen met behulp van gewone wiskunde die elke leerling van het eerste leerjaar kan doen, en het is klaar.

Iemand in een meer afgelegen gebied gebruikt waarschijnlijk zijn vingers en armen om te meten. Probeer hem ervan te overtuigen dat hij een metrische liniaal moet gebruiken. Waarom??? Zijn systeem werkt voor hem. Laat hem alleen.

Als we paarden meten, gebruiken we handen... Het werkt prima. Het is snel. En ik hoef geen meetlint tevoorschijn te halen.

Gebruik wat je leuk vindt. Gebruik wat voor jou heeft gewerkt. En wat maakt het uit wat een ander gebruikt.

Sorry als je naar je hand moet kijken en je moet voorstellen hoe 15 handen eruit kunnen zien.

Metrische conversie is eenvoudige wiskunde. Geen probleem. Klik om uit te breiden...
De imperiale systemen die in de VS worden gebruikt, zijn een kater van het zijn van een Britse kolonie. Je zou denken dat ze een van de laatste banden met die periode kwijt willen.
reacties:sgtaylor5, Obi Wan Kenobi, Zagor13 en 3 anderen

Strider64

1 december 2015
Buitenwijk van Detroit
  • 8 mei 2016
Persoonlijk zou ik er geen probleem mee hebben om over te stappen op het metrieke stelsel, maar er zijn veel mensen hier in de VS die niet van verandering houden. Ik werkte vroeger voor een autolakfabrikant in het lab, ik moest metrisch gebruiken omdat we veel internationale klanten hadden. Ik heb nooit een probleem gehad met het converteren naar metrisch en ik denk dat ik geen probleem zou hebben als ik de hele tijd metrisch moest gebruiken. Ik herinner me dat ik ooit door Canada reed (van New York naar Michigan) en toen ik voor het eerst op de snelweg kwam, zei hij 80 km / u en ik zweer dat elke Canadese bestuurder 80 mph of sneller reed. Ik reed 80 km/u totdat een klein oud vrouwtje langs me inzoomde en ik dacht bij mezelf dat ik sneller moest gaan met het verkeer. reacties:Sword86 en b0dyr0ck2006 TOT

hooghout50

6 februari 2014
  • 8 mei 2016
garirry zei: Oké jongens, dit is waarschijnlijk mijn boze 1 AM zelf die hier weer post, maar dit is iets dat me al een paar weken dwars zit. Ik plaats het hier omdat ik weet dat dit een website is die voornamelijk van Amerikaanse mensen is, en ik weet niet over wie ik dit nog meer moet uitten.


Oké, eerst de temperatuur. We weten allemaal wat de drie nuttige temperatuurmetingen zijn. Slechts één wordt dagelijks gebruikt, het is Celsius, en over de hele wereld. Het is de meest logische van de drie, 0° is het vriespunt van water, 100° is het kookpunt, dat weet iedere half-opgeleide persoon. Slechts DRIE landen gebruiken uitsluitend Fahrenheit, en verrassend, de Verenigde Staten is daar een van. Waarom? Waarom is dat nodig? Waarom een ​​systeem gebruiken dat absoluut achterhaald is, geen enkele zin heeft (water bevriest bij 32° en smelt bij 212°? Ja, volkomen logisch), dat eigenlijk door niemand anders wordt gebruikt? Zelfs, excuseer me voor deze term, koppige landen als het Verenigd Koninkrijk gebruiken Celsius nu uitsluitend en voornamelijk. Zelfs Canada, en zijn invloed van het land, dwongen het niet om Fahrenheit te behouden. Het irriteert me omdat elke keer iemand zegt 'het is 60° buiten!' Ik moet het googlen en converteren, want dat betekent niets voor mij, en ik communiceer niet genoeg met Amerikanen om de moeite te nemen het te leren. Ik zou ermee weg kunnen komen als het iets was dat in meerdere landen door elkaar werd gebruikt, maar dat is het niet, het is verouderd.

Ten tweede, meeteenheden. Aan de ene kant heb je het meest logische systeem op aarde, het metrieke stelsel. Eenvoudig, elke eenheid correleert met elkaar, en er zijn basisprefixen die de getallen eenvoudig delen of vermenigvuldigen met veelvouden van 10. En ik zal hier bot zijn, de imperiale eenheden zijn intuïtiever en nog steeds enigszins logisch. Als u echter iets ingewikkelder wilt doen, wordt het vervelend. Met zo'n systeem kun je niks. Je moet de enorme hoeveelheid woorden leren en hoe ze allemaal met elkaar overeenkomen. Stel je voor dat je in plaats van kilobytes, megabytes, gigabytes, terabytes te gebruiken, in plaats daarvan floppies, schijven, schijven en servers zou gebruiken. Het lijkt de logische optie, maar ze werken helemaal niet goed samen en je moet al die rotzooi onthouden. Nogmaals, alleen de Verenigde Staten en twee andere kleine landen gebruiken dit systeem exclusief. Sterker nog, toen ik dacht dat het Verenigd Koninkrijk verantwoordelijk was voor hetzelfde, bleek het technisch gezien het belangrijkste meetsysteem van vandaag te zijn (hoewel veel mensen het andere nog steeds gebruiken), dus ik moet ze echt de eer geven voor het lef hebben om een ​​traditioneel systeem te trotseren. Elk Gemenebestland heeft de SI geadopteerd, ook al bieden sommigen, zoals Canada, het nog steeds af en toe aan. Serieus, waarom doe je dit? Natuurlijk kan ik daar mee omgaan, het is niet alsof het dom is of zo, maar NIET wanneer het officieel alleen in een ENKEL VERDOMME LAND wordt gebruikt (ik sluit hier minder belangrijke landen uit omdat ze meestal erg klein zijn en heel weinig invloed hebben op de rest van de wereld).

Eindelijk, deze maakt me zo kwaad dat ik gewoon dood wil. Het datumsysteem. De hele wereld gebruikt het een of het ander, ofwel een DD/MM/YYYY-systeem (gebruikelijk in Europese landen), ofwel een YYYY/MM/DD-systeem (gebruikelijk in Oost-Aziatische landen en enkele andere plaatsen). Beide zijn prima, omdat ze een juiste mate van belangrijkheid vertegenwoordigen. Wat NIET fijn is, is wanneer een enkel land iedereen komt trollen en een MM/DD/YYYY-systeem brengt, wat de volgorde van de datums volledig verpest. De maand, dan een klein deel van de maand, en dan het jaar waarin de maand plaatsvindt? WAT? Hoe heeft dat zin? WAAROM IS DAT NODIG? WAAROM DE ILLOGICALITEIT? Ik kan een datumsysteem van 1 januari 2016 verdragen omdat het dichter bij een kenmerk van de taal komt, maar niet wanneer het een puur geschreven vorm is! Gebruik in ieder geval JJJJ/MM/DD als je het M/D-gedeelte wilt behouden! Ernstig!


Oké, ik begrijp dat dit een beetje bot was. Maar dat kan ik niet accepteren. Ik kan een land niet accepteren waar mensen zo lui zijn om systemen te adopteren die verreweg veel handiger zijn dan wat er ook is, vooral gezien het feit dat we in 2016 zijn en er tot op heden geen verbetering is aangebracht. En om nog maar te zwijgen van het feit dat ik er zeker van ben dat er idioten zullen zijn die dit systeem verdedigen en zeggen dat 'we geen schapen zijn om andere mensen op die manier te volgen!'. Nou, dan ben je een schaap voor je eigen verdomde gemeenschap. Nog ideeën? Natuurlijk mag je gehersenspoeld noemen als je dat gelooft, maar ik wil er alleen op wijzen dat ook al ben ik opgegroeid in een 24-uurs systeem en ik volledig ben overgestapt op 12-uur. En nu ben ik (gedeeltelijk) terug om 24u. Al die tijd heb ik amper tijd buiten doorgebracht. Hoe kun je dit precies tegen mij bewijzen als dat je bedoeling is? Hoe dan ook, enige redelijke en onbevooroordeelde verklaringen en/of verdedigingen? Bedankt. Klik om uit te breiden...
Staat u mij toe uw vraag met een vraag te beantwoorden. Waarom denk je dat jouw manier van doen het beste is voor iedereen? Het enige juiste antwoord op mijn vraag zou 'arrogantie' zijn.

Veel conflicten, zowel intern als extern, zouden vermeden kunnen worden als mensen gewoon hun eigen leven zouden leiden en zich geen zorgen zouden maken over wat anderen aan het doen zijn. Laatst bewerkt: 8 mei 2016
reacties:Tinmania, Benjamin Frost, TheBacklash en 1 andere persoon

Hookemfins

13 januari 2013
Florida
  • 8 mei 2016
In de jaren 70 was er een push om metrisch te gaan in de VS. Met een geweldige plof ging het over. Het is wat WE worden gebruikt en zullen blijven gebruiken.
reacties:Benjamin Frost, TEWest, DoctorKrabs en 1 andere persoon

Huntn

5 mei 2008
De Mistige Bergen
  • 8 mei 2016
garirry zei: Oké jongens, dit is waarschijnlijk mijn boze 1 AM zelf die hier weer post, maar dit is iets dat me al een paar weken dwars zit. Ik plaats het hier omdat ik weet dat dit een website is die voornamelijk van Amerikaanse mensen is, en ik weet niet over wie ik dit nog meer moet uitten.


Oké, eerst de temperatuur. We weten allemaal wat de drie nuttige temperatuurmetingen zijn. Slechts één wordt dagelijks gebruikt, het is Celsius, en over de hele wereld. Het is de meest logische van de drie, 0° is het vriespunt van water, 100° is het kookpunt, dat weet iedere half-opgeleide persoon. Slechts DRIE landen gebruiken uitsluitend Fahrenheit, en verrassend, de Verenigde Staten is daar een van. Waarom? Waarom is dat nodig? Waarom een ​​systeem gebruiken dat absoluut achterhaald is, geen enkele zin heeft (water bevriest bij 32° en smelt bij 212°? Ja, volkomen logisch), dat eigenlijk door niemand anders wordt gebruikt? Zelfs, excuseer me voor deze term, koppige landen als het Verenigd Koninkrijk gebruiken Celsius nu uitsluitend en voornamelijk. Zelfs Canada, en zijn invloed van het land, dwongen het niet om Fahrenheit te behouden. Het irriteert me omdat elke keer iemand zegt 'het is 60° buiten!' Ik moet het googlen en converteren, want dat betekent niets voor mij, en ik communiceer niet genoeg met Amerikanen om de moeite te nemen het te leren. Ik zou ermee weg kunnen komen als het iets was dat in meerdere landen door elkaar werd gebruikt, maar dat is het niet, het is verouderd.

Ten tweede, meeteenheden. Aan de ene kant heb je het meest logische systeem op aarde, het metrieke stelsel. Eenvoudig, elke eenheid correleert met elkaar, en er zijn basisprefixen die de getallen eenvoudig delen of vermenigvuldigen met veelvouden van 10. En ik zal hier bot zijn, de imperiale eenheden zijn intuïtiever en nog steeds enigszins logisch. Als u echter iets ingewikkelder wilt doen, wordt het vervelend. Met zo'n systeem kun je niks. Je moet de enorme hoeveelheid woorden leren en hoe ze allemaal met elkaar overeenkomen. Stel je voor dat je in plaats van kilobytes, megabytes, gigabytes, terabytes te gebruiken, in plaats daarvan floppies, schijven, schijven en servers zou gebruiken. Het lijkt de logische optie, maar ze werken helemaal niet goed samen en je moet al die rotzooi onthouden. Nogmaals, alleen de Verenigde Staten en twee andere kleine landen gebruiken dit systeem exclusief. Sterker nog, toen ik dacht dat het Verenigd Koninkrijk verantwoordelijk was voor hetzelfde, bleek het technisch gezien het belangrijkste meetsysteem van vandaag te zijn (hoewel veel mensen het andere nog steeds gebruiken), dus ik moet ze echt de eer geven voor het lef hebben om een ​​traditioneel systeem te trotseren. Elk Gemenebestland heeft de SI geadopteerd, ook al bieden sommigen, zoals Canada, het nog steeds af en toe aan. Serieus, waarom doe je dit? Natuurlijk kan ik daar mee omgaan, het is niet alsof het dom is of zo, maar NIET wanneer het officieel alleen in een ENKEL VERDOMME LAND wordt gebruikt (ik sluit hier minder belangrijke landen uit omdat ze meestal erg klein zijn en heel weinig invloed hebben op de rest van de wereld).

Eindelijk, deze maakt me zo kwaad dat ik gewoon dood wil. Het datumsysteem. De hele wereld gebruikt het een of het ander, ofwel een DD/MM/YYYY-systeem (gebruikelijk in Europese landen), ofwel een YYYY/MM/DD-systeem (gebruikelijk in Oost-Aziatische landen en enkele andere plaatsen). Beide zijn prima, omdat ze een juiste mate van belangrijkheid vertegenwoordigen. Wat NIET fijn is, is wanneer een enkel land iedereen komt trollen en een MM/DD/YYYY-systeem brengt, wat de volgorde van de datums volledig verpest. De maand, dan een klein deel van de maand, en dan het jaar waarin de maand plaatsvindt? WAT? Hoe heeft dat zin? WAAROM IS DAT NODIG? WAAROM DE ILLOGICALITEIT? Ik kan een datumsysteem van 1 januari 2016 verdragen omdat het dichter bij een kenmerk van de taal komt, maar niet wanneer het een puur geschreven vorm is! Gebruik in ieder geval JJJJ/MM/DD als je het M/D-gedeelte wilt behouden! Ernstig!


Oké, ik begrijp dat dit een beetje bot was. Maar dat kan ik niet accepteren. Ik kan een land niet accepteren waar mensen zo lui zijn om systemen te adopteren die verreweg veel handiger zijn dan wat er ook is, vooral gezien het feit dat we in 2016 zijn en er tot op heden geen verbetering is aangebracht. En om nog maar te zwijgen van het feit dat ik er zeker van ben dat er idioten zullen zijn die dit systeem verdedigen en zeggen dat 'we geen schapen zijn om andere mensen op die manier te volgen!'. Nou, dan ben je een schaap voor je eigen verdomde gemeenschap. Nog ideeën? Natuurlijk mag je gehersenspoeld noemen als je dat gelooft, maar ik wil er alleen op wijzen dat ook al ben ik opgegroeid in een 24-uurs systeem en ik volledig ben overgestapt op 12-uur. En nu ben ik (gedeeltelijk) terug om 24u. Al die tijd heb ik amper tijd buiten doorgebracht. Hoe kun je dit precies tegen mij bewijzen als dat je bedoeling is? Hoe dan ook, enige redelijke en onbevooroordeelde verklaringen en/of verdedigingen? Bedankt. Klik om uit te breiden...

Ontspan, de VS gebruiken beide systemen, maar de bevolking geeft nog steeds de voorkeur aan het Engelse systeem voor productvolume en gewicht. Er wordt al tientallen jaren gesproken over het volledig overschakelen naar metrisch, maar het is er gewoon nooit van gekomen. Ik geniet van het zien van een liter melk en een liter benzine. Hoewel Engels de standaard is in voedsel en vloeistoffen voor gewicht en volume, wordt voor de meeste (alle?) commerciële producten metrisch gebruikt voor productie en wetenschap. In de luchtvaart, wetenschap en productie wordt centigraat gebruikt.

En de datum wordt hoe dan ook geschreven, maar ik zie helemaal geen reden om eerst het jaar te schrijven, lol. Dag en maand zijn belangrijker voor de planning dan het jaar, of u nu dag/maand of maand/dag zegt. Er is hier geen echt argument behalve persoonlijke voorkeur waarom de ene beter is dan de andere.

Ik schrijf de datum als dag/maand, want als ik 8mei16 gebruik, kan ik het gebruik van een komma vermijden (zoals 8 mei 2016), maar ik zou dat nog steeds uitspreken als 8 mei omdat ik dat beter vind klinken. Ik gebruik alle nummers aan het einde van een computerbestandsnamen waar ik de datum wil aanduiden. Ik zou 050816 (maand/dag/jaar) of 0516 (maand/jaar) schrijven. Uiteindelijk zie ik voor de datum geen argument dat voor de een of de andere geldt, behalve persoonlijke voorkeur. Voor je hele bericht lijkt het alsof je hier het meest aan vastzit. reacties:Plett en Benjamin Frost

Cocktail

8 november 2014
Linkerkust
  • 8 mei 2016
Ok, dus ik ben misschien in de minderheid hier, maar ik ben het eens met de OP hier. Meestal voor temperatuur, gewicht en afstand.
Ik ben het er ook mee eens dat het in het begin een grote pijn in de kont zou zijn, maar voor vloeistofmetingen plaatsen veel bedrijven beide metingen al op de container. Ik zou ook willen dat de VS de verandering zou doorvoeren, want in de theaters van de wereld zou het voor iedereen gemakkelijker zijn. Maar elke meting op basis van het getal 10 is veel eenvoudiger dan ons imperiale systeem. Daarover gesproken, we gebruiken het metrieke stelsel al meer dan 200 jaar voor geld. Lijkt me vrij makkelijk.
reacties:Sword86, sgtaylor5, Obi Wan Kenobi en 5 anderen

voeten

13 februari 2012
Perth, West-Australië
  • 8 mei 2016
adriaanlondon zei: 1.000.000.000.000? Klik om uit te breiden...


Bijna elk ander land ter wereld, inclusief China.

Er zijn 7,4 miljard mensen op de wereld, 3 landen gebruiken metrisch niet. 2 van hen zijn derde wereld.

http://matadornetwork.com/abroad/metric-map-which-countries-dont-belong-with-the-others/


En onder degenen die geen metrische gegevens gebruiken, gebruik je niet eens dezelfde maten voor gallons en wie weet wat nog meer.


metricMap.jpg


Elk van die landen begon niet met Metric, elk van hen slaagde erin om te converteren.
reacties:sgtaylor5, grahamwright1, Breaking Good en 3 anderen

Huntn

5 mei 2008
De Mistige Bergen
  • 8 mei 2016
Mlrollin91 zei: Weet je hoe waanzinnig moeilijk het zou zijn om 300 miljoen mensen over te zetten naar het metrische systeem? Het zou zijn alsof je helemaal opnieuw naar school gaat. We leren één ding opgroeien en het wordt een tweede natuur. Het zou erg moeilijk zijn om het te veranderen nadat je het al hebt geleerd. Zeker voor oudere generaties. Klik om uit te breiden...

U overdrijft het probleem, het is eenvoudiger dan het Engelse systeem en mensen zouden niet gek worden als ze een liter melk zouden moeten kopen. Eerlijk gezegd zou het helemaal niet moeilijk zijn, alleen de kosten van het wisselen van labels.
reacties:Obi Wan Kenobi, architect en throAU

voeten

13 februari 2012
Perth, West-Australië
  • 8 mei 2016
Huntn zei: U overdrijft het probleem. Mensen zouden niet gek worden als ze een liter melk moesten kopen. Eerlijk gezegd zou het helemaal niet moeilijk zijn, alleen de kosten van het wisselen van labels. Klik om uit te breiden...

Het maakt niet uit dat is aangetoond dat het heel goed mogelijk is, zelfs alle derdewereldlanden in Afrika zijn erin geslaagd, behalve Liberia.
reacties:Breaking Good en Huntn

Huntn

5 mei 2008
De Mistige Bergen
  • 8 mei 2016
Fancuku zei: Waarom maakt het je uit? Wij gebruiken wat we graag gebruiken en u gebruikt wat u graag gebruikt. Zie je ons zeuren waarom je het metrieke stelsel gebruikt?
Het maakt ons niet uit welk systeem u gebruikt en we houden van ons systeem.

Ga nu naar bed want het is 1 uur 's nachts (wat ironisch is aangezien je 01:00 had moeten zeggen) reacties:Goed breken

voeten

13 februari 2012
Perth, West-Australië
  • 8 mei 2016
^ behalve dat imperial niet 'net zo goed' werkt reacties:Sword86 en Breaking Good
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ga naar pagina

    Gaan
  • 28
Volgende

Ga naar pagina

GaanVolgende Laatste