Ander

Waarom noemen we onze schoolleraren nog steeds bij hun achternaam?

maclover001

tot
originele poster
25 april 2008
Vancouver, Canada
  • 25 mei 2009
Eerlijk gezegd - het is 2009. Ik zit in groep 10 en ik vind het gewoon stom dat we onze leraren nog steeds moeten aanspreken met 'meneer' of 'mevrouw'.

Jouw meningen?

mlemonds

9 april 2008


Lexington, KY
  • 25 mei 2009
maclover001 zei: Eerlijk gezegd - het is 2009. Ik zit in groep 10 en ik vind het gewoon stom dat we onze leraren nog steeds moeten aanspreken met 'meneer' of 'mevrouw'.

Jouw meningen?

toont respect.
reacties:mmomega, zachlegomaniac, BeeGood en 2 anderen

Dukebound85

17 juli 2005
5045 voet boven zeeniveau
  • 25 mei 2009
respect???

als je eenmaal naar de universiteit gaat, is het Dr. die en die of professor die en die

Als ik hs heb geleerd, kan ik beter formeel worden aangesproken, tenzij ik anders zeg reacties:Zachlegomanie

jmann

8 december 2007
stoten op een boomstam in een gat in de bodem van de zee
  • 25 mei 2009
Ik denk dat het een vorm van respect toont. Het is niet alsof er ergens anders respect is op de middelbare school. Dit is het minste wat tieners kunnen doen. reacties:Breezygirl

Dol zijn op

20 januari 2007
Net ten zuidoosten van Northwestshire
  • 25 mei 2009
Respect, vooral.

mlemonds

9 april 2008
Lexington, KY
  • 25 mei 2009
waarom denk je dat we ze niet formeel moeten aanpakken?

vuurschot91

31 juli 2008
Noord VA
  • 25 mei 2009
In India (ik ging naar een privéschool, Amity International genaamd), noemden we onze leraren 'mam' of 'sir'. Soms noemden mensen de leraren Madame.

Het was voornamelijk ___ mam (waarbij de ___ de naam van de leraar is).


Hier noem ik mijn leraren Mr./Mrs. ____


Ik vind het niet erg om leraren zo te noemen, omdat het respect toont. Als ik een leraar bij hun voornaam zou noemen, zou het zijn alsof zij/hij gelijk/minder was dan ik, wat zij/hij niet is omdat zij/hij mij lesgeeft

Demosthenes X

21 okt 2008
  • 25 mei 2009
maclover001 zei: ik zit in groep 10 en ik denk

Ik stemde daar af. Het meeste van wat jij denkt dat groep tien is, is egocentrisch, naïef en verkeerd. Geval in punt.
reacties:chabig

0098386

Opgeschort
18 januari 2005
  • 25 mei 2009
Respect, en ik zou ook niet willen dat het verandert.
reacties:Breezygirl

Ontwerper Dale

25 april 2009
Opvouwbare ruimte
  • 25 mei 2009
Formele naamgeving is een gemakkelijke manier om de commandostructuur te handhaven zonder opdringerig te zijn. Als je naar je werk gaat, bel je je leidinggevende/baas door meneer of mevrouw of mevrouw totdat ze je zeggen 'Bel me...'. Ik gaf les op de lagere school en nooit had een van mijn studenten me anders mijn formele achternaam laten noemen, en ik hoefde het nooit te noemen. Als ik 30 jaar of jonger was en les zou geven op de middelbare school, zou ik willen dat mijn studenten me meneer noemen, alleen om alle betrokkenen eraan te herinneren dat de een de leraar is en de ander de leerling. Lesgeven is een positie van hoge autoriteit en het is belangrijk om gescheiden te blijven. Als de OP het zat is om bij zijn voornaam te worden genoemd door iemand die hij bij zijn achternaam moet noemen, nou, dat is gewoon de manier waarop dingen gaan.

Meneer Dal... reacties:Breezygirl

maclover001

tot
originele poster
25 april 2008
Vancouver, Canada
  • 25 mei 2009
Ik denk dat die antwoorden logisch zijn. Lijkt me nog steeds zo van voor 1960.

Dukebound85

17 juli 2005
5045 voet boven zeeniveau
  • 25 mei 2009
Eanair zei: ik ben het tot nu toe met iedereen eens.

Het toont respect.

Als je naar de hogeschool/universiteit gaat, bel je je leraren Professor Smith of Doctor Smith. Als je een baan hebt, bel je je begeleiders de heer Smith of mevrouw Smith of mevrouw Smith.

tenzij ze anders zeggen

ik werk bijvoorbeeld met veel promovendi en ik zei altijd dr zus en zo. ze vertelden me dat ik 'voornaam' moest noemen .... het dr-gedeelte is voor interviews lol

Niet RokenBandit

13 april 2008
  • 25 mei 2009
maclover001 zei: Ik denk dat die antwoorden logisch zijn. Lijkt me nog steeds zo van voor 1960.

Helaas heb je gelijk. Respect tonen voor je meerdere is verleden tijd.
reacties:Breezygirl

Dukebound85

17 juli 2005
5045 voet boven zeeniveau
  • 25 mei 2009
NoSmokingBandit zei: Helaas heb je gelijk. Respect tonen voor je meerdere is verleden tijd.

dat maakte me aan het grinniken. triest maar waar

Januari

27 februari 2009
  • 25 mei 2009
Dukebound85 zei: tenzij ze anders zeggen

ik werk bijvoorbeeld met veel promovendi en ik zei altijd dr zus en zo. ze vertelden me dat ik 'voornaam' moest noemen .... het dr-gedeelte is voor interviews lol

Ja, dat ook.

Ik werkte met hele coole PhD's op school, en ze stonden erop dat iedereen ze bij hun voornaam noemde. Er waren er maar een paar die erop stonden dat we professor of dokter zouden gebruiken als we ze aanspraken.

de eerste zijn

24 januari 2005
St. Louis, MO
  • 25 mei 2009
Ik had een leraar op de middelbare school, halverwege de jaren 90 die al zijn leerlingen toesprak door meneer X en mevrouw Y. Hij beantwoordde het respect dat we hem gaven door hem meneer Z te noemen door ons ook te noemen.

Teh Don Ditty

15 januari 2007
Maryland
  • 25 mei 2009
De enige keer dat je je leraar/professor bij hun voornaam noemt, is wanneer ze je vertellen dat het goed is.

In mijn ervaring zijn degenen die dat doen over het algemeen best cool en gemakkelijk om mee te praten.

CorvusCamenarum

16 december 2004
Birmingham, AL
  • 25 mei 2009
NoSmokingBandit zei: Helaas heb je gelijk. Respect tonen voor je meerdere is verleden tijd.

Net als het idee dat iemand beter is dan jij (in het algemeen jij, niet jij persoonlijk). EN

erickkoch

tot
13 januari 2003
Californië
  • 25 mei 2009
Bekendheid kweekt minachting. Achternaam alleen voor de leraar.

thomahawk

tot
3 sep. 2008
Osaka, Japan
  • 25 mei 2009
tegenwoordig hebben jongere generaties geen respect voor ouderen.
op mijn school bellen kinderen leraren door gewoon 'mevrouw' of 'meneer' te zeggen, maar er zit tenminste een kleine vorm van respect in.

Ik denk dat generaties jaar na jaar corrupter worden.

je leraren aanspreken door dhr.___ of mevr/ms______ is het minste wat we kunnen doen als corrupte jonge generatie m

mac88

7 aug. 2008
Boston, MA.
  • 25 mei 2009
thomahawk zei: tegenwoordig hebben jongere generaties geen respect voor oudere mensen.
op mijn school bellen kinderen leraren door gewoon 'mevrouw' of 'meneer' te zeggen, maar er zit tenminste een kleine vorm van respect in.

Ik denk dat generaties jaar na jaar corrupter worden.

je leraren aanspreken door dhr.___ of mevr/ms______ is het minste wat we kunnen doen als corrupte jonge generatie

Helemaal waar. Het zijn gewoon geen oudere mensen, het zijn mensen in het algemeen. Sommige jongeren geven gewoon niet om iemand anders behalve om zichzelf, dat is best triest.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Volgende

Ga naar pagina

GaanVolgende Laatste