Ander

iPad 2-gebruikers! Is de jouwe bijna onbruikbaar met iOS 9.x?

J

johngwheeler

tot
originele poster
30 december 2010
Ik kom uit een land beneden...
  • 19 sep 2016
Ik heb elke door Apple aanbevolen iOS-update voor mijn apparaat, gekocht in 2011, gelovig gevolgd en denk dat we aan het einde van de weg zijn gekomen met iOS 10, dat niet beschikbaar is voor de iPad 2.

Sinds iOS 7 of 8 worden de prestaties echter steeds slechter. Ik zeg niet dat dit allemaal te wijten is aan iOS, aangezien webpagina's en applicaties sinds 2011 ongetwijfeld aanzienlijk opgeblazen en complexer zijn geworden, maar ik verwacht dat een aanzienlijk deel van het probleem te wijten is aan het feit dat iOS 9 veel betere hardware vereist dan de oudere iPads hebben.

Ik heb nu besloten dat de prestaties en stabiliteit van veel apps, met name Safari, zijn veranderd van 'langzaam, maar acceptabel' naar 'onaanvaardbaar'.

In veel gevallen duurt het tientallen seconden voordat webpagina's volledig zijn geladen (met een snel, sterk wifi-signaal), en ik kan vaak niet scrollen terwijl dit gebeurt. Pagina's worden vaak opnieuw geladen, vooral na het ontwaken uit een tijdelijke schermvergrendeling en het kan niet meer dan een paar tabbladen met kleine webpagina's aan zonder opnieuw te laden.

Applicaties crashen en herstarten komen vaak voor - ik kan me voorstellen dat het geheugen van 512 MB gewoon te beperkt is om betrouwbaar te werken met veel moderne apps.

Vorig jaar realiseerde ik me dat ik ook een kleine computer nodig had, maar ik was afgeschrikt door de prijs van de MacBook, dus kocht ik een Surface 3 (niet de Pro, de 10,8' quad-core Atom-versie). Dit is ook behoorlijk traag en de MS Edge-browser lijkt niet veel beter dan de kreupele iPad Safari! Het heeft enkele voordelen ten opzichte van een iPad voor licht gebruik, omdat het een desktop-besturingssysteem kan draaien, maar ik wou dat Apple zoiets maakte (en nee, een iPad Pro vervangt nog steeds geen echte laptop voor mijn gebruik - ik moet gespecialiseerde software draaien).

Dus ik realiseer me dat ik waarschijnlijk een betere iPad nodig heb, of een betere lichtgewicht laptop (laten we kijken welke nieuwe Macs later dit jaar verschijnen).

Ondertussen twee vragen:

1) Kan ik iets doen om de prestaties van mijn iPad 2 te verbeteren - b.v. lichtgewicht browsers, downgrade OS etc.

2) Als ik een upgrade vind, wat zijn dan goede toepassingen voor een 'semi-gepensioneerde' iPad? Het is niet echt goed genoeg om weg te geven (ik zou niet willen dat anderen mijn frustratie lijden), maar ik zou het niet graag in de prullenbak gooien terwijl het nog werkt. e-book reader of music control station misschien? Zou het barmhartig zijn om het naar het bos te brengen en er een kogel door te jagen?

sjlewaardig

5 december 2008


Penarth, Wales, VK
  • 20 sep 2016
johngwheeler zei: 1) Kan ik iets doen om de prestaties van mijn iPad 2 te verbeteren - b.v. lichtgewicht browsers, downgrade OS etc.

2) Als ik een upgrade vind, wat zijn dan goede toepassingen voor een 'semi-gepensioneerde' iPad? Het is niet echt goed genoeg om weg te geven (ik zou niet willen dat anderen mijn frustratie lijden), maar ik zou het niet graag in de prullenbak gooien terwijl het nog werkt. e-book reader of music control station misschien? Zou het barmhartig zijn om het naar het bos te brengen en er een kogel door te jagen?

1) niet echt. ik heb dit jaar een upgrade uitgevoerd van ipad2 naar ipad pro. heb mijn ipad2 jarenlang elke dag gebruikt totdat ik een upgrade uitvoerde. maar het werd langzamer en langzamer tot het punt dat het een relikwie werd dat niet eens met e-mails om kon gaan. uiteraard omdat de hardware niet overweg kan met de nieuwste software.
Ik heb alle zuivering en software-optimalisatie onder de zon geprobeerd. niets. de beste oplossing zou zijn om de ios te downgraden, maar dit is fysiek onmogelijk. mijn ipad2 staat op ios 8.x en dat is stom. ios6/7 was perfect. wou dat ik daar was gebleven.

2) ik ben ook op zoek naar een fatsoenlijk werkbaar alternatief. iets wat het kan dat mijn huidige ipad niet kan. en tot nu toe is er niets. de mijne werkt allemaal perfect, maar het enige voordeel dat ik heb ten opzichte van de Pro is dat het GPS heeft, waar mijn Pro dat niet heeft. Op autoritten is het dus soms handig om als navigatiesysteem te gebruiken. echt nuttig. m

Math889

7 januari 2016
  • 20 sep 2016
johngwheeler zei: ik heb elke door Apple aanbevolen iOS-update voor mijn apparaat, gekocht in 2011, gelovig gevolgd en denk dat we aan het einde van de weg zijn gekomen met iOS 10, dat niet beschikbaar is voor de iPad 2.

Sinds iOS 7 of 8 worden de prestaties echter steeds slechter. Ik zeg niet dat dit allemaal te wijten is aan iOS, aangezien webpagina's en applicaties sinds 2011 ongetwijfeld aanzienlijk opgeblazen en complexer zijn geworden, maar ik verwacht dat een aanzienlijk deel van het probleem te wijten is aan het feit dat iOS 9 veel betere hardware vereist dan de oudere iPads hebben.

Ik heb nu besloten dat de prestaties en stabiliteit van veel apps, met name Safari, zijn veranderd van 'langzaam, maar acceptabel' naar 'onaanvaardbaar'.

In veel gevallen duurt het tientallen seconden voordat webpagina's volledig zijn geladen (met een snel, sterk wifi-signaal), en ik kan vaak niet scrollen terwijl dit gebeurt. Pagina's worden vaak opnieuw geladen, vooral na het ontwaken uit een tijdelijke schermvergrendeling en het kan niet meer dan een paar tabbladen met kleine webpagina's aan zonder opnieuw te laden.

Applicaties crashen en herstarten komen vaak voor - ik kan me voorstellen dat het geheugen van 512 MB gewoon te beperkt is om betrouwbaar te werken met veel moderne apps.

Vorig jaar realiseerde ik me dat ik ook een kleine computer nodig had, maar ik was afgeschrikt door de prijs van de MacBook, dus kocht ik een Surface 3 (niet de Pro, de 10,8' quad-core Atom-versie). Dit is ook behoorlijk traag en de MS Edge-browser lijkt niet veel beter dan de kreupele iPad Safari! Het heeft enkele voordelen ten opzichte van een iPad voor licht gebruik, omdat het een desktop-besturingssysteem kan draaien, maar ik wou dat Apple zoiets maakte (en nee, een iPad Pro vervangt nog steeds geen echte laptop voor mijn gebruik - ik moet gespecialiseerde software draaien).

Dus ik realiseer me dat ik waarschijnlijk een betere iPad nodig heb, of een betere lichtgewicht laptop (laten we kijken welke nieuwe Macs later dit jaar verschijnen).

Ondertussen twee vragen:

1) Kan ik iets doen om de prestaties van mijn iPad 2 te verbeteren - b.v. lichtgewicht browsers, downgrade OS etc.

2) Als ik een upgrade vind, wat zijn dan goede toepassingen voor een 'semi-gepensioneerde' iPad? Het is niet echt goed genoeg om weg te geven (ik zou niet willen dat anderen mijn frustratie lijden), maar ik zou het niet graag in de prullenbak gooien terwijl het nog werkt. e-book reader of music control station misschien? Zou het barmhartig zijn om het naar het bos te brengen en er een kogel door te jagen?
Koop een nieuwe iPad. iPad mini 4, iPad Pro of Air 2 . J

johngwheeler

tot
originele poster
30 december 2010
Ik kom uit een land beneden...
  • 20 sep 2016
Als experiment heb ik mijn iPad 2 volledig gereset en een tiental van mijn meest gebruikte apps opnieuw geïnstalleerd.

Het reageert nu merkbaar beter. Het is nog steeds traag, maar is in ieder geval weer bruikbaar.

Ik zal op een gegeven moment upgraden, maar ik heb het gevoel dat ik met deze stap een beetje meer leven uit de iPad 2 haal.

(BTW, ik had eerder een reset gedaan gevolgd door een herstel van mijn back-up - dit maakte geen verschil, dus het verminderen van het aantal apps lijkt te helpen) IN

raampijn

tot
19 april 2008
Japan
  • 20 sep 2016
De iPad 2 van de vrouw op ios9 is bijna onbruikbaar... inderdaad erg traag. Misschien zou een herinstallatie goed zijn, maar om eerlijk te zijn zal er waarschijnlijk in de nabije toekomst een upgrade plaatsvinden. Ze kocht het net na de release, dus kan niet echt klagen over het gebruik dat het heeft gehad. Had echter op iOS7 moeten blijven.

Mijn mini1 is traag, maar is niet zo erg, ik gebruik hem voor wat licht browsen en video's kijken, hij doet het werk.

Het uitschakelen van de meeste functies zoals iCloud, JavaScript in de browser, meldingen en achtergrondactiviteit zal een beetje helpen... maar waarschijnlijk niet genoeg...

rui geen onna

Bijdrager
25 okt 2013
  • 20 sep 2016
johngwheeler zei: 2) Als ik een upgrade vind, wat zijn dan goede toepassingen voor een 'semi-gepensioneerde' iPad? Het is niet echt goed genoeg om weg te geven (ik zou niet willen dat anderen mijn frustratie lijden), maar ik zou het niet graag in de prullenbak gooien terwijl het nog werkt. e-book reader of music control station misschien? Zou het barmhartig zijn om het naar het bos te brengen en er een kogel door te jagen?
Ebook reader, muziekstation, Netflix-speler, digitale fotolijst, retro-arcade. Ik weet zeker dat er talloze andere toepassingen zijn.

bufffilm

Opgeschort
3 mei 2011
  • 21 sep 2016
johngwheeler zei: Als experiment heb ik mijn iPad 2 volledig gereset en een tiental van mijn meest gebruikte apps opnieuw geïnstalleerd.

Het reageert nu merkbaar beter. Het is nog steeds traag, maar is in ieder geval weer bruikbaar.

Ik zal op een gegeven moment upgraden, maar ik heb het gevoel dat ik met deze stap een beetje meer leven uit de iPad 2 haal.

(BTW, ik had eerder een reset gedaan gevolgd door een herstel van mijn back-up - dit maakte geen verschil, dus het verminderen van het aantal apps lijkt te helpen)

Twee dingen om te doen... waarvan je een beetje deed.

1) Stel uw apparaat in als nieuw. Kan dit niet genoeg benadrukken. Installeer apps opnieuw, maar herstel NIET vanaf een back-up.

2) Safari is de andere moordenaar ... het loopt als een melasse na iOS 6.

Gebruik in plaats daarvan de Puffin-browser (gratis versie beschikbaar als je goedkoop bent).

Ik heb ze allemaal geprobeerd (Chrome, Dolphin, Foxfire en een paar andere) ... ze werkten allemaal traag of crashten nadat meer dan 4-5 vensters waren geopend.

Door deze twee dingen te doen, wordt de ipad2 een beetje groter. Idealiter had je op ios7 moeten blijven.

HarryWild

27 okt 2012
  • 23 sep. 2016
Ik leer om mijn iOS nooit te upgraden op mijn Apple-apparaten! Ze draaien allemaal met dezelfde snelheid als ik ze heb gekocht. Ja, sommige apps werken niet, maar ik verwijder ze gewoon en probeer vergelijkbare apps te vinden die nog steeds goed werken met mijn iOS! Het lijkt erop dat bedrijven leren dat veel mensen hetzelfde doen en hun versies met rust laten, zodat gebruikers hun app nog steeds kunnen gebruiken!
reacties:arobert3434 en tovenarij

rui geen onna

Bijdrager
25 okt 2013
  • 23 sep. 2016
HarryWild zei: ik leer om mijn iOS nooit te upgraden op mijn Apple-apparaten! Ze draaien allemaal met dezelfde snelheid als ik ze heb gekocht. Ja, sommige apps werken niet, maar ik verwijder ze gewoon en probeer vergelijkbare apps te vinden die nog steeds goed werken met mijn iOS! Het lijkt erop dat bedrijven leren dat veel mensen hetzelfde doen en hun versies met rust laten, zodat gebruikers hun app nog steeds kunnen gebruiken!
Ik heb dit ook gedaan, behalve dat het, afhankelijk van de hardware, goed zou zijn om te updaten naar de volgende grote versie.

iPod Touch 4e generatie -> bleef op iOS 4 omdat 256 MB echt niet voldoende is voor iOS 5 + retina

iPhone 3GS -> iOS 4
iPhone 4 -> iOS 5
iPhone 4S -> iOS 6

Het probleem is wanneer u een nieuwe app wilt die geen releases heeft voor een lagere iOS-versie (bijv. HBONow - minimaal iOS 8). Of u werkt de firmware bij en lost de vertraging op of u upgradet uw iPad naar een nieuwer model. reacties:MrAverigeGebruiker en merkinmuffley H

headsh0t95

21 dec. 2013
Nederland
  • 24 sep 2016
bufffilm zei: Het eerste wat je moet doen als je een iPhone of iPad hebt, is de automatische updates uitschakelen.
Dit is geen Windows of macOS bro...
Er verschijnen updates en als u ze wegklikt, worden ze niet geïnstalleerd. Ooit.

QCassidy352

20 mrt 2003
Baaigebied
  • 24 sep 2016
HarryWild zei: ik leer om mijn iOS nooit te upgraden op mijn Apple-apparaten! Ze draaien allemaal met dezelfde snelheid als ik ze heb gekocht.
Ik stop op een gegeven moment, maar niet precies bij het besturingssysteem waarmee ze kwamen. Ik kan geen enkel geval bedenken waarin een iOS-apparaat op een zinvolle manier vertraagde met één OS-update. Zelfs twee is meestal goed.

Ik stopte mijn iPad 2 bij iOS 6 en hij liep prachtig tot de dag dat ik hem verkocht, 3,5 jaar later. Mijn air 2 heeft nu iOS 10 en dat is misschien de laatste update die ik daarop installeer. IN

raampijn

tot
19 april 2008
Japan
  • 24 sep 2016
bufffilm zei: Het zou ook betekenen dat minder mensen een stimulans zouden vinden om nieuwere iPads te kopen als je je iOS-versie zou kunnen downgraden.

Mensen moeten echt begrijpen dat het belangrijkste doel van Apple is om de verkoop te bevorderen en te behouden.

Ik begrijp de noodzaak om de verkoop op gang te houden. Een succesvol maar zeer cynisch businessmodel.

Sommige nieuwere software werkt alleen op nieuwere hardware, en dat vind ik prima... maar waarom zou je opzettelijk zoveel apparaten verlammen? In mijn huis hebben we een iPad 1, iPod touch 4, iPod touch 5 en iPad 2 allemaal teruggebracht tot in feite presse-papiers, omdat de nieuwere software ze vrijwel onbruikbaar heeft gemaakt.

Als ze nog bruikbaar waren geweest (door het besturingssysteem terug te draaien), had ik ze aan vrienden en familieleden kunnen schenken, en meer mensen kennis kunnen laten maken met de geweldige producten van Apple, in plaats daarvan vergaren ze alleen maar.

Mijn iPad Air 2 blijft voor altijd op iOS9 denk ik, ik heb mijn lesje geleerd.

bufffilm

Opgeschort
3 mei 2011
  • 25 sep 2016
windowpain zei: Ik begrijp de noodzaak om de verkoop in beweging te houden. Een succesvol maar zeer cynisch businessmodel.

Sommige nieuwere software werkt alleen op nieuwere hardware, en dat vind ik prima... maar waarom zou je opzettelijk zoveel apparaten verlammen? In mijn huis hebben we een iPad 1, iPod touch 4, iPod touch 5 en iPad 2 allemaal teruggebracht tot in feite presse-papiers, omdat de nieuwere software ze vrijwel onbruikbaar heeft gemaakt.

Als ze nog bruikbaar waren geweest (door het besturingssysteem terug te draaien), had ik ze aan vrienden en familieleden kunnen schenken, en meer mensen kennis kunnen laten maken met de geweldige producten van Apple, in plaats daarvan vergaren ze alleen maar.

Mijn iPad Air 2 blijft voor altijd op iOS9 denk ik, ik heb mijn lesje geleerd.

Voor elke ipad2 die als cadeau aan een vriend of familielid zou worden gegeven, zouden er 10-20 meer zijn die net zo snel door hun huidige eigenaren zouden worden bewaard ... op een lager iOS, als ze konden.

Het maakt Apple niet uit... ze willen dat je een nieuwe koopt. Jij en ik zijn slechts $ $ tekens voor hen.

Er is geen reden waarom je iPad2 geen 10 jaar had kunnen draaien als je op iOS 7 was gebleven.

FaceTime, muziek, ebooks/PDF's, licht/matig internetgebruik, Netflix, enz... er is nog genoeg te doen. Ik weet het omdat ik het doe.

Ik krijg waarschijnlijk de Pro 12.9 zodra deze door Apple is bijgewerkt, maar zelfs dan zal deze iPad nog steeds leven.

Ik zorgde voor het grootste deel voor de batterij ... altijd bijgevuld of opgeladen als deze niet lager was dan 40-50%. Batterij ongeveer 75% van origineel nu ... niet slecht na bijna 5,5 jaar gebruik.

Standby-tijd loopt rond de Pro 9.7'... en gebruikt als een ereader met wifi uit, werkt dit ding idioot goed. Laatst bewerkt: 25 sep 2016 IN

raampijn

tot
19 april 2008
Japan
  • 25 sep 2016
bufffilm zei: het kan Apple niet schelen... ze willen dat je een nieuwe koopt. Jij en ik zijn slechts $ $ tekens voor hen.

Helemaal mee eens.

bufffilm zei: Er is geen reden waarom je ipad2 geen 10 jaar had kunnen draaien als je op iOS 7 was gebleven.

Nogmaals, helemaal met je eens.

bufffilm zei: FaceTime, muziek, ebooks/PDF's, licht/matig internetgebruik, enz... er is nog genoeg te doen. Ik weet het, want ik doe het nog steeds.

Misschien is jouw snelheid sneller dan de mijne (ik heb een mini 1 die, hoewel traag, bruikbaar is), maar de mijne is niet goed voor zelfs licht internetgebruik. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het bijna onbruikbaar is.
Ik meen me latere modellen (van de iPad 2) te herinneren die een kleinere, efficiëntere verwerkingsgrootte gebruikten, misschien is die van jou er een van? Of misschien heb je gewoon geluk en ik niet.

Eigenlijk is het van mijn vrouw en ik moet luisteren naar klachten over hoe de update(s) het hebben verpest. Ze kocht het kort na de release en heeft er een paar jaar van genoten, dus ik kan niet te veel klagen. Drie jaar is lang in de mobiele computerwereld.

Zal ongetwijfeld vrij snel een nieuwere krijgen, maar het is teleurstellend hoe mijn oudere modellen nu onbemind en ongebruikt zitten. Ik ben het 'wel' eens met je punten, maar het hoeft niet zo te zijn.

Woodstockie

12 aug. 2015
NIEUWE
  • 25 sep 2016
Ik gebruik nog steeds iOS7 op mijn gejailbreakte iPad 2. Het werkt prima en ik wist dat upgraden naar iOS 8 of 9 het op veel manieren zou verlammen. Apple had de iPad 2 niet zo lang moeten aanbieden. Net als de huidige Apple watch series 1 hadden ze de processor minimaal één keer moeten upgraden.

Aan de ene kant is het fijn dat ze systeemupdates aanbieden voor oudere toestellen, maar je weet ook dat ze steeds trager worden. Op een gegeven moment moet je gewoon stoppen met het upgraden van iOS.

BenTrovato

29 juni 2012
Canada
  • 25 sep 2016
iOS 9 liep extreem snel. Ik heb geen vertraging opgemerkt vanaf 8. iOS 10 daarentegen is wat vertraging en haperingen.

bufffilm

Opgeschort
3 mei 2011
  • 25 sep 2016
windowpain zei: Helemaal mee eens.



Nogmaals, helemaal met je eens.



Misschien is jouw snelheid sneller dan de mijne (ik heb een mini 1 die, hoewel traag, bruikbaar is), maar de mijne is niet goed voor zelfs licht internetgebruik. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het bijna onbruikbaar is.
Ik meen me latere modellen (van de iPad 2) te herinneren die een kleinere, efficiëntere verwerkingsgrootte gebruikten, misschien is die van jou er een van? Of misschien heb je gewoon geluk en ik niet.

Eigenlijk is het van mijn vrouw en ik moet luisteren naar klachten over hoe de update(s) het hebben verpest. Ze kocht het kort na de release en heeft er een paar jaar van genoten, dus ik kan niet te veel klagen. Drie jaar is lang in de mobiele computerwereld.

Zal ongetwijfeld vrij snel een nieuwere krijgen, maar het is teleurstellend hoe mijn oudere modellen nu onbemind en ongebruikt zitten. Ik ben het 'wel' eens met je punten, maar het hoeft niet zo te zijn.

Mijn zus heeft de Mini1... hetzelfde model als die van uw vrouw. Mijn zwager heeft een ipad2 64 gb (ik heb een 32 gb model.) Beide zijn de 1e generatie ipad2... niet het latere model.

Schakel over naar de Puffin-browser. Het helpt echt!

Ik weet niet zeker welke iOS-versie de Mini1 van mijn zus nu heeft... maar de twee dingen die ik eerder heb genoemd, kunnen je misschien nog helpen.

Veel geluk!
[dubbelpost=1474812632][/dubbelpost]

BenTrovato zei: iOS 9 liep extreem snel. Ik heb geen vertraging opgemerkt vanaf 8. iOS 10 daarentegen is wat vertraging en haperingen.

Ipad2 kan ios10 niet draaien. Laatst bewerkt: 25 sep 2016 J

joelow7777

7 sep. 2010
  • 25 sep 2016
Sommige mensen lijken te denken dat het onvermogen om iOS te 'downgraden' deel uitmaakt van Apple's snode geplande verouderingsplan, maar ik denk dat Apple gewoon de controlefreaks is die ze zijn. Ze willen al hun gebruikers op dezelfde pagina. In tegenstelling tot de gefragmenteerde wereld van Android, wil Apple betere controle en beveiliging behouden door iedereen het nieuwste besturingssysteem te hebben, en ik denk niet dat ze met opzet nieuwe versies ontwerpen om oudere apparaten te vertragen, maar dat is gewoon de aard van software die vooruitgaat terwijl hardware blijft hetzelfde.
reacties:bensisko

bufffilm

Opgeschort
3 mei 2011
  • 25 sep 2016
joeblow7777 zei: Sommige mensen schijnen te denken dat het onvermogen om iOS te 'downgraden' deel uitmaakt van Apple's snode geplande verouderingsplan, maar ik denk dat Apple gewoon de controlefreaks is die ze zijn. Ze willen al hun gebruikers op dezelfde pagina. In tegenstelling tot de gefragmenteerde wereld van Android, wil Apple betere controle en beveiliging behouden door iedereen het nieuwste besturingssysteem te hebben, en ik denk niet dat ze met opzet nieuwe versies ontwerpen om oudere apparaten te vertragen, maar dat is gewoon de aard van software die vooruitgaat terwijl hardware blijft hetzelfde.

Je argument is al eerder geplaatst.

Maar het negeert nog steeds de grote waarheid dat Apple je veel liever een nieuwe iPad zou verkopen dan dat je een oudere zou blijven gebruiken. Het heeft hen geen enkel voordeel (afgezien van statistieken) om ons in de buurt te houden.

Er zijn een aantal redenen waarom downgraden nooit zal plaatsvinden. Zoek in oude discussies naar meer materiaal als je echt geïnteresseerd bent.

De enige reden waarom de ipad2 zo lang werd ondersteund, was omdat Apple de ipad2 aan het onderwijs verkocht en de belofte deed van 5 jaar. Laatst bewerkt: 25 sep 2016
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Volgende

Ga naar pagina

GaanVolgende Laatste