Ander

OSX opnieuw installeren zonder Apple ID

davehutch

tot
originele poster
5 mrt 2009
Croxley, Herts
  • 18 juni 2015
Hallo allemaal, gisteravond heb ik mijn oude MBP veilig gewist (na de-autorisatie en uitloggen van alles enz.).
Ik ben nu bezig met het opnieuw installeren van OS X, maar het vraagt ​​om mijn Apple-ID, dat ik natuurlijk niet wil invoeren omdat ik de MBP verkoop.
Ik denk dat ik er al achter ben dat ik het originele besturingssysteem (dat Snow Leopard was) kan installeren en ik heb hiervoor de dvd.
Het is een vroege 2009 17' MBP unibody, dus mijn vraag is, heb ik andere opties om te overwegen, bijvoorbeeld met Internet Recovery, of moet ik SL opnieuw installeren vanaf de dvd en dan de nieuwe eigenaar vragen om hun eigen Apple ID te gebruiken om updaten naar Yosemite?

Evren Carven

16 dec. 2014


  • 18 juni 2015
Ik denk dat je Snow Leopard opnieuw moet installeren en het vervolgens moet laten zonder je persoonlijke gegevens. De nieuwe eigenaar kan zijn/haar eigen Apple ID gebruiken om te updaten naar het nieuwe OS X. C

chabig

6 sep. 2002
  • 18 juni 2015
Het is niet nodig om de machine in te stellen met uw AppleID. Er is ook helemaal geen reden om iets op te zetten. Nadat u het besturingssysteem hebt geïnstalleerd, schakelt u de machine gewoon uit. De nieuwe eigenaar zal accounts aanmaken en aanmaken wanneer hij de machine voor de eerste keer opstart.
reacties:CreatorCode

davehutch

tot
originele poster
5 mrt 2009
Croxley, Herts
  • 18 juni 2015
chabig zei: Het is niet nodig om de machine in te stellen met uw AppleID. Er is ook helemaal geen reden om iets op te zetten. Nadat u het besturingssysteem hebt geïnstalleerd, schakelt u de machine gewoon uit. De nieuwe eigenaar zal accounts aanmaken en aanmaken wanneer hij de machine voor de eerste keer opstart.

Integendeel. Om Yosemite te installeren, moet u uw AppleID invoeren. Zie mijn OP.
Uit andere berichten op t'interweb denk ik dat er een kans is dat ik Lion kan installeren met Internet Recovery.
Als ik dan de Mac herstart, zal hij vragen om regionale instellingen enz., waarna ik hem afsluit, aan de nieuwe eigenaar geef en haar vraag om met haar eigen AppleID in de App Store in te loggen om te updaten naar Yosemite.
Ik laat je weten hoe dit gaat, want ik zal het besturingssysteem vanavond opnieuw installeren

maflynn

Moderator
Medewerker
3 mei 2009
Boston
  • 18 juni 2015
Bekijk wat Apple hierover te zeggen heeft - het kan nuttig zijn.
Wat te doen voordat u uw Mac verkoopt of weggeeft
reacties:triptolemus en CreatorCode C

chabig

6 sep. 2002
  • 18 juni 2015
Davehutch zei: Integendeel. Om Yosemite te installeren, moet u uw AppleID invoeren. Zie mijn OP.
Uit andere berichten op t'interweb denk ik dat er een kans is dat ik Lion kan installeren met Internet Recovery.
Als ik dan de Mac herstart, zal hij vragen om regionale instellingen enz., waarna ik hem afsluit, aan de nieuwe eigenaar geef en haar vraag om met haar eigen AppleID in de App Store in te loggen om te updaten naar Yosemite.
Ik laat je weten hoe dit gaat, want ik zal het besturingssysteem vanavond opnieuw installeren
Lees de referentie die maflynn heeft gepost, met name de stappen 5 en 6, die bevestigen wat ik heb gezegd. Uw AppleID is uw toestemming om het systeem te installeren (omdat de software wordt gedownload van de App Store, en u hebt een account nodig om dat te doen). Het wordt geen onderdeel van de installatie en is er ook niet nadat het systeem is geïnstalleerd.

davehutch

tot
originele poster
5 mrt 2009
Croxley, Herts
  • 18 juni 2015
chabig zei: Lees de referentie die maflynn heeft gepost, met name de stappen 5 en 6, die bevestigen wat ik heb gezegd. Uw AppleID is uw toestemming om het systeem te installeren (omdat de software wordt gedownload van de App Store, en u hebt een account nodig om dat te doen). Het wordt geen onderdeel van de installatie en is er ook niet nadat het systeem is geïnstalleerd.

Bedankt. Ja, ik heb dat gisteren gelezen, maar ik kon geen definitieve verklaring vinden over de AppleID die niet op de machine achterblijft. Er is ook geen verwijzing naar Yosemite, dus ik dacht dat ik het maar beter kon vragen.

davehutch

tot
originele poster
5 mrt 2009
Croxley, Herts
  • 18 juni 2015
maflynn zei: Kijk eens wat Apple hierover te zeggen heeft - het kan nuttig zijn.
Wat te doen voordat u uw Mac verkoopt of weggeeft
Bedankt Mike C

chabig

6 sep. 2002
  • 18 juni 2015
Davehutch zei: Bedankt. Ja, ik heb dat gisteren gelezen, maar ik kon geen definitieve verklaring vinden over de AppleID die niet op de machine achterblijft. Er is ook geen verwijzing naar Yosemite, dus ik dacht dat ik het maar beter kon vragen.
Ik begrijp wat je bedoelt en het spijt me dat ik het met houding heb gepost. Het is prima om je AppleID te gebruiken om de installatie vanuit de App Store te autoriseren. Er zullen geen overblijfselen zijn nadat het systeem is geïnstalleerd.

davehutch

tot
originele poster
5 mrt 2009
Croxley, Herts
  • 18 juni 2015
Geen probleem, bedankt voor je hulp. EN

Erfern

6 maart 2013
VK
  • 18 juni 2015
Als je het besturingssysteem vanaf een USB-stick installeert, hoef je je Apple ID niet te gebruiken.

https://support.apple.com/en-us/HT201372

Start op vanaf de USB-stick, gebruik het Schijfhulpprogramma voor de installatie, wis de schijfpartities van uw computer en installeer vervolgens.
reacties:nermal

davehutch

tot
originele poster
5 mrt 2009
Croxley, Herts
  • 18 juni 2015
Erphern zei: Als je het besturingssysteem vanaf een USB-stick installeert, hoef je je Apple ID niet te gebruiken.

https://support.apple.com/en-us/HT201372

Start op vanaf de USB-stick, gebruik het Schijfhulpprogramma voor de installatie, wis de schijfpartities van uw computer en installeer vervolgens.
mmm. Het probleem is dat ik Yosemite niet kan downloaden omdat het al op mijn nieuwe Mac is geïnstalleerd.
Blijkt dat mijn originele schijf Leopard is en ik kan de Snow Leopard-schijf ook nog niet vinden reacties:wezeljongen EN

Erfern

6 maart 2013
VK
  • 18 juni 2015
Dark Void zei: Sorry daarvoor, ik was niet van plan verkeerde informatie te plaatsen, ik had alleen kunnen zweren dat ik er in het verleden een heb gemaakt. Het moet Mavericks zijn geweest waar ik toen op zat.

Nee, je hebt helemaal gelijk; Ik deed dit een paar dagen geleden via 10.10.2, om een ​​10.10.3 USB-installatieprogramma te maken. Het wordt gedownload en u kunt het installatieprogramma verlaten. Ik weet niet zeker waarom het OP dat niet kan - er moet een andere variabele in het spel zijn.

Donkere leegte

1 juni 2011
  • 18 juni 2015
Erphern zei: Nee, je hebt helemaal gelijk; Ik deed dit een paar dagen geleden via 10.10.2, om een ​​10.10.3 USB-installatieprogramma te maken. Het wordt gedownload en u kunt het installatieprogramma verlaten. Ik weet niet zeker waarom het OP dat niet kan - er moet een andere variabele in het spel zijn.

Hmm, goed om te weten, hoewel ik nog steeds niet weet wat de kwestie voor of tegen is, dus ik zal deze opschrijven als een les die is geleerd onder de categorie 'misschien'.