Ander

Hoe bestanden te verplaatsen zonder ze te kopiëren?

S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 8 januari 2016
Ik heb Mac Pro (begin 2009) met Yosemite 10.10.5.

Wanneer ik bijvoorbeeld een bestand of map met de computermuis van het bureaublad van de computer verplaats, wordt het bestand of de map gekopieerd naar de nieuwe locatie terwijl het oorspronkelijke bestand of de oorspronkelijke map op zijn plaats blijft.

Bedankt voor alle tips over het verplaatsen van een bestand of map met de computermuis 'zonder' het bestand of de map tegelijkertijd te kopiëren. l

itguy06

tot
8 maart 2006


  • 8 januari 2016
Optie sleep ze. Het zal hen bewegen.

Darth.Titan

31 okt 2007
Austin, Texas
  • 8 januari 2016
itguy06 zei: Optie sleep ze. Het zal hen bewegen.

Dat klopt niet. Option-slepen forceert een kopie. Commando-slepen forceert een zet.
reacties:chabig en crjackson2134 S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 8 januari 2016
Is er een manier om OS X zo te configureren dat de computermuis zelf een bestand kan verplaatsen zonder de optie Commando-slepen te gebruiken?

killr_b

tot
21 okt 2005
Suckerfornia
  • 8 januari 2016
schwine5 zei: Is er een manier om OS X zo te configureren dat de computermuis zelf een bestand kan verplaatsen zonder de optie Command-drag te gebruiken?
Tenzij je van de ene schijf naar de andere gaat, zou het niet moeten kopiëren, het zou gewoon moeten bewegen. Zoals Darth.Titan al zei, je kunt deze kopie uitknippen en verwijderen wanneer je de bestanden naar een andere schijf verplaatst door Command ingedrukt te houden tijdens het slepen.

MacScott

27 januari 2012
Indiana
  • 8 januari 2016
Of je kunt mv natuurlijk in de terminal gebruiken
reacties:lowendlinux en Donoban S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 8 januari 2016
Ik heb vier afzonderlijke, actieve harde schijven in sleuven 1-4 van de Mac Pro.
Ik merkte dat in het venster 'Info ophalen' van elke harde schijf de gedeelde map was aangevinkt.

In eerste instantie dacht ik dat dit de oorzaak was van het probleem met het kopiëren van bestanden.
Maar nadat ik al deze opties voor gedeelde mappen heb uitgeschakeld, blijft het probleem bestaan.

Zoals killr_b zei: 'Tenzij je van de ene schijf naar de andere gaat, zou het niet moeten kopiëren, het zou gewoon moeten bewegen.'
Ik ben het ermee eens dat de bestanden 'gewoon moeten verplaatsen' en dat is mijn doel in deze situatie.

Ik zou geen toetsenbordcommando's moeten gebruiken om alledaagse bestanden heen en weer te verplaatsen op dezelfde schijf.
Het belangrijkste punt, denk ik, is dat de bestanden worden gemaakt en verplaatst binnen dezelfde schijf en niet tussen schijven.

Ik heb het gevoel dat ik mijn belangrijkste werkende harde schijf moet scheiden van de andere back-upschijven.
In mijn geval heb ik een SSD geïnstalleerd die mijn hoofdschijf is, en de vier schijven zijn back-upschijven.

Hirakata

17 april 2011
Burbank, Californië
  • 8 januari 2016
Vreemd gedrag. U zegt dat u 'alledaagse bestanden heen en weer verplaatst op dezelfde schijf'. Geef een voorbeeld van waar een bestand vandaan wordt verplaatst en waar het naartoe wordt verplaatst.

h9826790

3 april 2014
Hongkong
  • 8 januari 2016
Toestemmingsprobleem kan dit probleem veroorzaken. bijv. Als u van de map van de ene gebruiker naar de map van een andere gebruiker gaat, kan het systeem de bestanden kopiëren in plaats van ze te verplaatsen. S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 8 januari 2016
In termen van machtigingen is dit wat ik kan zeggen.
Ik ben ingelogd als beheerder en heb dus volledige lees- en schrijfrechten.

Het venster Info ophalen voor elk bestand zegt altijd dat ik volledige lees- en schrijfrechten heb als beheerder.
Ik heb zelfs de opties 'personeel' en 'iedereen' in het venster Info ophalen gewijzigd om lees- en schrijfrechten te krijgen.

Niemand anders gebruikt mijn computer en alleen ik maak en werk met alle bestanden en mappen.
Ik heb de laatste tijd verschillende keren de optie voor reparatie en verificatie van schijfmachtigingen in Schijfhulpprogramma gebruikt, maar het lijkt niet te helpen.

Als ik bijvoorbeeld .jpg'js-selectToQuoteEnd'> . probeer te verplaatsen

haralds

3 januari 2014
Silicon Valley, Californië
  • 8 januari 2016
schwine5 zei: Is er een manier om OS X zo te configureren dat de computermuis zelf een bestand kan verplaatsen zonder de optie Commando-slepen te gebruiken?
Het zal alleen kopiëren als u zich verplaatst van een alleen-lezen ruimten zoals /Applications of als u tussen volumes (schijven) gaat.
[dubbelpost=1452299688][/dubbelpost]
schwine5 zei: In een gerelateerd probleem, wanneer ik een van deze bestanden probeer te verwijderen, kan ik dit niet doen.
In plaats daarvan krijg ik deze foutmelding: 'De bewerking kan niet worden voltooid omdat een of meer vereiste items niet kunnen worden gevonden (foutcode -43).' Deze foutmelding is niet logisch voor mij omdat ik een bestand op de SSD-hoofdschijf kan maken, een duplicaat van dit bestand op het bureaublad van de computer kan maken en vervolgens kan proberen dit bestand te verplaatsen of te verwijderen. Als ik het bestand verplaats, wordt alleen een kopie verplaatst en blijft het originele bestand op zijn plaats. Als ik het bestand probeer te verwijderen, verschijnt de foutcode -43.
Dit ziet eruit als een beschadigde schijf. S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 8 januari 2016
haralds zei: Het zal alleen kopiëren, als je van een alleen-lezen spaties zoals /Applications gaat of als je tussen volumes (schijven.)
[dubbelpost=1452299688][/dubbelpost]
Dit ziet eruit als een beschadigde schijf.

Een beschadigde schijf kan de oorzaak zijn van deze problemen.

Deze SSD in kwestie is gloednieuw, maar het is de tweede die ik heb ontvangen van een online winkel.
De eerste SSD begon te roken tijdens de installatie, dus ik stuurde hem terug en ontving deze nieuwere.

Als deze SSD beschadigd is, weet ik niet zeker hoe ik dat kan verifiëren.
De optie voor herstelrechten van Schijfhulpprogramma lijkt geen voor de hand liggende problemen met deze schijf te benadrukken.

haralds

3 januari 2014
Silicon Valley, Californië
  • 17 februari 2016
haralds zei: Het zal alleen kopiëren, als je van een alleen-lezen spaties zoals /Applications gaat of als je tussen volumes (schijven.)
[dubbelpost=1452299688][/dubbelpost]
Dit ziet eruit als een beschadigde schijf.
Ik heb dit probleem gehad. Ik vond een herstart het probleem verholpen. Als het zich herhaalt, kunt u proberen de .ds-bestanden te verwijderen met een hulpprogramma zoals Onyx en ook de cachemap com.appl.finder voordat u opnieuw opstart. TOT

armoede

9 juli 2014
  • 17 februari 2016
Kopieer de bestanden, navigeer naar de map die u wilt verplaatsen en klik op 'alt'+'cmd'+'v'
reacties:BruikbaarMango S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 16 april 2016
Ik heb nu twee SSD-schijven getest met Disk Warrior en er worden geen schijfproblemen door gemeld.
Beide schijven hebben nog steeds het probleem met het verplaatsen van bestanden in vergelijking met harde schijven die dit probleem niet hebben.

Dus als de SSD-schijven niet falen, weet ik nog steeds niet hoe ik dit probleem moet oplossen.
[dubbelpost=1458152524][/dubbelpost]
armut zei: Kopieer de bestanden, navigeer naar de map die u wilt verplaatsen en klik op 'alt'+'cmd'+'v'
Ik wil bestanden slepen met de computermuis zonder toetsenbordcommando's te gebruiken. TOT

kohlson

23 april 2010
  • 16 april 2016
In mijn achterhoofd was dit een gedrag op een of andere eerdere versie van Mac OS X. Het was configureerbaar. Dat gezegd hebbende, ik ben elke dag in de buurt van veel Macs, waaronder twee van mijn eigen (werk en privé). De standaardinstelling is kopiëren tussen volumes, verplaatsen binnen een volume. Mijn gok is dat het iets in je setup is (meerdere schijven of partities die een werkruimte definiëren, zoals een opstart-SSD en gegevens-HDD, of gegevens die zijn opgeslagen op verschillende partities/schijven). S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 16 april 2016
Op de Mac Pro heb ik vier HDD-schijven en één SSD-schijf.
Aangezien de standaardbewerking kopiëren over volumes is, is deze opdracht misschien actief wanneer ik in de SSD-schijf werk. Als dat zo is, moet ik misschien een manier vinden om deze Finder-opdracht in Terminal te wijzigen.

De andere SSD met dit probleem is een stand-alone Mac Mini-computer.
De Mac Mini heeft slechts één standaard SSD-schijf en is niet aangesloten op de Mac Pro.

Toch heeft de Mac Mini ook het bestandskopieprobleem met de combinatie van SSD en El Capitain OS X. Laatst bewerkt: 16 mrt 2016 TOT

armoede

9 juli 2014
  • 16 april 2016
schwine5 zei: Ik heb nu twee SSD-schijven getest met Disk Warrior en er worden geen schijfproblemen gemeld.
Beide schijven hebben nog steeds het probleem met het verplaatsen van bestanden in vergelijking met harde schijven die dit probleem niet hebben.

Dus als de SSD-schijven niet falen, weet ik nog steeds niet hoe ik dit probleem moet oplossen.
[dubbelpost=1458152524][/dubbelpost]
Ik wil bestanden slepen met de computermuis zonder toetsenbordcommando's te gebruiken.

Ik weet niet of het mogelijk is om de bestanden met de muis te verplaatsen. Nooit geprobeerd. TOT

Appeltaart

28 aug. 2012
Tussen de kusten
  • 16 april 2016
Schijfmachtigingen herstellen werkt alleen in beperkte omstandigheden - het herstelt niet over de hele linie machtigingen. Meestal herstelt het systeembestanden. Gebruikersgegevens worden niet aangeraakt. Als er machtigingsproblemen zijn met de inhoud van een bepaalde map (alleen-lezen wanneer ze lezen/schrijven zouden moeten zijn, laten we zeggen), doe dit dan:

Ontvang Info voor de map. Bevestig/corrigeer de machtigingen van die map. Ontgrendel in het venster Info ophalen het hangslot, klik op de vervolgkeuzelijst Actie (tandwielpictogram) onder aan het venster en selecteer 'Toepassen op ingesloten items...'

Terug naar Schijfrechten herstellen.... Per Apple HT201560
Schijfhulpprogramma controleert de permissies van een bestand alleen als het bestand een corresponderend ontvangstbewijs heeft in /var/db/receipts. Het ontvangstbewijs vertelt Schijfhulpprogramma wat de machtigingen zouden moeten zijn. Niet alle installatieprogramma's voegen een ontvangstbewijs toe met de bestanden die ze installeren.

Aangezien u Reparatieschijfmachtigingen gebruikt, gebruikt u El Capitan niet, omdat die functie is verwijderd. Veranderingen in het besturingssysteem maakten het overbodig (die mensen die klagen dat Apple het heeft verwijderd, begrijpen niet waarom het is verwijderd - misschien zou Apple een niets-doen-knop moeten toevoegen als placebo). https://support.apple.com/HT201560 m

McScooby

15 okt 2005
De paps van Glenn Close, Schotland.
  • 16 april 2016
Ik weet dat je zei dat je klaar was met het verkrijgen van informatie over de bestanden in kwestie, heb je het op de schijven gedaan? Ik heb dit probleem bij het verplaatsen van bestanden van een standaardgebruiker (op mijn computer) naar de beheerdersmap (op dezelfde computer), dus zijn alle schijven gekoppeld aan de hoofdgebruiker airconditioning? S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 16 april 2016
armut zei: Ik weet niet of het mogelijk is om de bestanden met de muis te verplaatsen. Nooit geprobeerd.
Ja, maar het zou mogelijk moeten zijn om bestanden te verplaatsen zonder toetsenbordcommando's te gebruiken!

Shirasaki

16 mei 2015
  • 16 april 2016
schwine5 zei: Ja, maar het zou mogelijk moeten zijn om bestanden te verplaatsen zonder toetsenbordcommando's te gebruiken!
Ja, ik ben het ermee eens. Dit zou mogelijk moeten zijn. Ik wil echter weten wat het resultaat is van een dergelijke actie.
Stel dat je een map hebt met het pad '/Macintosh/Users/admin/Documents/', en je hebt een bestand met de naam 'MOMENT RING.m4a'. U wilt deze m4a naar deze map '/Macintosh/Users/admin/Music' verplaatsen.
Merk op hoe paden worden geschreven en hoop dat uw HDD-arrays indien mogelijk geen lastige RAID-instellingen hebben.
Probeer het te doen, en kijk wat het gebeurt. S

varken5

originele poster
13 april 2015
  • 17 april 2016
Shirasaki zei: Ja, daar ben ik het mee eens. Dit zou mogelijk moeten zijn. Ik wil echter weten wat het resultaat is van een dergelijke actie.
Stel dat je een map hebt met het pad '/Macintosh/Users/admin/Documents/', en je hebt een bestand met de naam 'MOMENT RING.m4a'. U wilt deze m4a naar deze map '/Macintosh/Users/admin/Music' verplaatsen.
Merk op hoe paden worden geschreven en hoop dat uw HDD-arrays indien mogelijk geen lastige RAID-instellingen hebben.
Probeer het te doen, en kijk wat het gebeurt.

Enige vooruitgang. Ik heb gemerkt dat wanneer ik een bestand van de ene map naar een andere map verplaats, het bestand daadwerkelijk wordt verplaatst en niet ook een kopie van zichzelf maakt tijdens het proces. Wanneer ik echter een bestand van het bureaublad van de computer naar een map verplaats, wordt er ook een kopie van het bestand gemaakt. Als gevolg hiervan wordt het bestand zoals aangegeven naar de map verplaatst, maar blijft er ook een kopie van op het bureaublad staan. Dus ik kan het probleem met het kopiëren van bestanden beperken tot wanneer het op het bureaublad van de computer komt. Misschien is er een probleem met de Finder, RAID of machtigingen met betrekking tot het bureaublad van de computer op deze SSD-schijf.

Ik heb ook de optie Get Info op de SSD-schijf zelf aangevinkt en ik zie dat de optie Gedeelde map 'uitgeschakeld' is. Laatst bewerkt: 17 mrt 2016

DoofenshmirtzEI

tot
1 maart 2011
  • 17 april 2016
Ter verduidelijking, de SSD in kwestie bevat uw homedirectory (ofwel het is uw systeemschijf en u heeft uw homedirectory niet verplaatst, of dat is het niet en u hebt uw homedirectory daarheen verplaatst), ja? En is op geen enkele manier gepartitioneerd?

Shirasaki

16 mei 2015
  • 17 april 2016
schwine5 zei: Enige vooruitgang. Ik heb gemerkt dat wanneer ik een bestand van de ene map naar een andere map verplaats, het bestand daadwerkelijk wordt verplaatst en niet ook een kopie van zichzelf maakt tijdens het proces. Wanneer ik echter een bestand van het bureaublad van de computer naar een map verplaats, wordt er ook een kopie van het bestand gemaakt. Als gevolg hiervan wordt het bestand zoals aangegeven naar de map verplaatst, maar blijft er ook een kopie van op het bureaublad staan. Dus ik kan het probleem met het kopiëren van bestanden beperken tot wanneer het op het bureaublad van de computer komt. Misschien is er een probleem met de Finder, RAID of machtigingen met betrekking tot het bureaublad van de computer op deze SSD-schijf.

Ik heb ook de optie Get Info op de SSD-schijf zelf aangevinkt en ik zie dat de optie Gedeelde map 'uitgeschakeld' is.
Wat is dan het resultaat als u uw bestand verplaatst van /Volumes/Macintosh HD/Users/admin/Desktop naar /Volumes/Macintosh HD/Users/admin/Documents? Stel dat beide mappen op uw SSD staan, niet op uw RAID-schijf of ergens anders.
Ik heb een Mac met een enkele SSD en ik kan het bestand altijd van de ene map naar de andere verplaatsen, of van het bureaublad naar een andere map. Ik hoef het dubbele bestand niet te verwijderen, omdat ze toch niet door het systeem zijn gemaakt.