Ander

Apple Watch versus Rolex

Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ga naar pagina

    Gaan
  • 24
Volgende Eerst Vorige

Ga naar pagina

GaanVolgende Laatste

birnando

12 juli 2009
Oslo, Noorwegen
  • 30 juli 2015
fania123 zei: Akkoord, maar ik zal af en toe een armband dragen en ik kom niet uit Noord-Californië reacties:jmikhail490 en birnando

birnando

12 juli 2009


Oslo, Noorwegen
  • 30 juli 2015
fania123 zei: Bekijk bijlage 572014 Mijn Panerai, het is zo kaal als je maar kunt krijgen, maar daarom vind ik het leuk.


Dat is een machtig mooi staaltje vakmanschap!!
Hou ervan!

fania123

29 juli 2015
  • 30 juli 2015
Bedankt

birnando zei: Dat is een machtig mooi staaltje vakmanschap!!
Hou ervan!

Arran

7 maart 2008
Atlanta, VS
  • 30 juli 2015
Roller zei: Ik zie het nut niet in van het vergelijken van de Apple Watch met een Rolex. Afgezien van het feit dat ze om de pols worden gedragen en de tijd aangeven, zijn het heel verschillende dieren, elk met zijn eigen reeks plussen en minnen.
Een beetje zoals het vergelijken van een kleine Smart-auto met een Hummer: plussen en minnen aan beide kanten.

De aantrekkingskracht hangt af van waar je woont (overvol Manhattan/Londen versus in de boeien), wat je doet en op wie je indruk probeert te maken (als er al iemand is).

Arran

7 maart 2008
Atlanta, VS
  • 30 juli 2015
JayLenochiniMac zei: Het feit dat we nu leden hebben die zeggen dat ze waarschijnlijk nooit meer terug zullen keren naar hun dure automatische horloges, betwist dit.
Steekt hand op.

Ik overweeg serieus om meer appelaandelen te kopen vanwege mijn ervaring met het horloge tot nu toe. Nadat ik een paar maanden geleden mijn geliefde Zwitserse mechanische heb gedumpt ten gunste van de goedkoopste Sport, denk ik dat Apple iets heeft enorm hier op hun hand. Potentieel die de markt en onoplettende media nog niet hebben ontdekt.
reacties:Grap

Arran

7 maart 2008
Atlanta, VS
  • 30 juli 2015
Paco II zei: Het is de moeite waard om het emotionele aspect van een mooi horloge te noemen, of het nu Rolex, Omega, Seiko of wat dan ook is. Het is iets dat je nog lang bijhoudt en altijd werkt zoals verwacht. Een smartwatch, met de verwachting dat je hem regelmatig vervangt, is niet iets waar je aan gehecht raakt. Het wordt gewoon een ander apparaat. Het is moeilijk te zeggen wat de langetermijnimpact van die emotionele band zal zijn op de mechanische horloge-industrie.
Ik ben het met je eens over de onvermijdelijke emotionele gehechtheid aan een mooi horloge dat je al jaren in je bezit hebt - maar wat is de? punt van die bijlage, en is het? Goed ?

Ik weet dat het iets is waar de Zwitserse adverteerders al tientallen jaren op aandringen: levensduur, erfelijkheid, investeringswaarde, enz., maar zijn die aspecten echt belangrijk ? Die eigenschappen verwachten we bijvoorbeeld niet van televisies of broodroosters, dus waarom is het goed of zelfs noodzakelijk in een horloge?
reacties:HoopvolHumanist, Bromeo en Night Spring

Jatheon

3 juli 2015
ONS
  • 30 juli 2015
Ik denk dat deze twee merken onvergelijkbaar zijn. Apple Watch heeft enkele functies die Rolex niet heeft, en ook Rolex heeft enkele eigenschappen die Apple Watch niet heeft. Misschien heb ik het mis, maar dat is mijn mening.
reacties:OllyW MET

zetaplus93

7 mei 2015
  • 30 juli 2015
Arran zei: ik weet dat het iets is waar de Zwitserse adverteerders al tientallen jaren op aandringen: levensduur, erfelijkheid, investeringswaarde, enz., maar zijn die aspecten echt belangrijk ? Die eigenschappen verwachten we bijvoorbeeld niet van televisies of broodroosters, dus waarom is het goed of zelfs noodzakelijk in een horloge?

Het is een emotionele gehechtheid die niet door logica kan worden verklaard.

Goed of slecht, dat hangt af van de drager. Je kunt alle kanten op, afhankelijk van je mening. Bijvoorbeeld erfgoed: aan de ene kant is het een manier om verbinding te maken met het verleden, en aan de andere kant betekent het dat er niet veel is gevorderd.

Ieders eigen dus.

Wat onmiskenbaar is, is dat dit eigenschappen zijn die bepaalde groepen koesteren en die met hand en tand zullen vechten om te verdedigen (zie threads op WatchUSeek).
reacties:Grap

Kazerne Ja

Opgeschort
14 juli 2015
  • 30 juli 2015
Ik heb het gevoel dat ik in de minderheid ben, omdat ik me kan voorstellen dat ik mijn quartzhorloges zou laten vallen terwijl ik naast mijn Zwitserse [en Japanse] mechanica alleen een Apple Watch zou houden.

Paco II

13 sep 2009
  • 30 juli 2015
Akkoord. Zo is het ook met een favoriet zakmes. Waarom wil men het doorgeven? Wie weet? Een eigenschap van de mensheid? Een vorm van onsterfelijkheid? Hoewel er mooie reguliere horloges bestaan, zullen mensen ze willen doorgeven. Zullen slimme horloges deze horloges doden? Niet helder. Quartz-exemplaren deden dat niet. De digitale deden dat niet. De tijd zal het leren.

zetaplus93 zei: Het is een emotionele gehechtheid die niet door logica kan worden verklaard.

Goed of slecht, dat hangt af van de drager. Je kunt alle kanten op, afhankelijk van je mening. Bijvoorbeeld erfgoed: aan de ene kant is het een manier om verbinding te maken met het verleden, en aan de andere kant betekent het dat er niet veel is gevorderd.

Ieders eigen dus.

Wat onmiskenbaar is, is dat dit eigenschappen zijn die bepaalde groepen koesteren en die met hand en tand zullen vechten om te verdedigen (zie threads op WatchUSeek).

Uilenspiegel

8 november 2014
Land van Vlaanderen en Elders
  • 30 juli 2015
Arran zei: ...Die eigenschappen verwachten we bijvoorbeeld niet van televisies of broodroosters, dus waarom is het goed of zelfs noodzakelijk in een horloge?


Ik ben het ermee eens dat het de AW is die onder de categorie elektronische apparaten valt, zoals tv-toestellen of broodroosters. Dus je logica werkt ook omgekeerd.
reacties:birnando

QCassidy352

20 mrt 2003
Baaigebied
  • 30 juli 2015
Ik zie het punt van de vergelijking niet. Niemand draagt ​​een Rolex omdat dat de beste, laat staan ​​meest economische, manier is om de tijd af te lezen. Het zijn sieraden, puur en eenvoudig. Ik maak daar geen waardeoordeel - sommige mensen houden van sieraden en andere niet. Maar dat is wat het is.

enzo thecat

7 april 2010
Middenwesten VS
  • 30 juli 2015
JayLenochiniMac zei: Het feit dat we nu leden hebben die zeggen dat ze waarschijnlijk nooit meer terug zullen keren naar hun dure automatische horloges, betwist dit.
Het is zo'n idiote manier van denken die me doet twijfelen aan het soort persoon dat de AW koopt en verdedigt.
reacties:Uilenspiegel

Enygmatisch

tot
27 jan. 2015
Verscheidene
  • 30 juli 2015
jeepik zei: ik ben zeker niet rijk

Ik koop een lexus omdat hij iets duurder is dan een Toyota, daarmee krijg ik ongelooflijke service en een voertuig van betere kwaliteit

Ik koop een Rolex voor kwaliteit, voor functies die de meeste merken bieden voor dezelfde prijs, voor betrouwbaarheid en voor de mogelijkheid om mijn investering terug te verdienen als ik er ooit voor zou kiezen er afstand van te doen.
Precies... sommige mensen zijn zo verwaand dat ze echt geloven dat andere mensen aankopen doen om te proberen indruk op HEN te maken. Denk daar even over na... dat is bijna psychotisch. MET

zetaplus93

7 mei 2015
  • 30 juli 2015
Enygmatic zei: Precies... sommige mensen zijn zo verwaand dat ze echt geloven dat andere mensen aankopen doen om te proberen indruk op HEN te maken. Denk daar even over na... dat is bijna psychotisch.

Het gaat er niet om indruk op mij te maken, maar eerder dat de Rolex (of andere luxe horlogedrager) het als statussymbool kocht.

Ik heb Rolex-dragers ontmoet die trots zijn op het feit dat ze niets over Rolex weten, maar trots zijn op het feit dat ze succesvol zijn geweest en de Rolex hebben gekocht als beloning om te laten zien dat ze succesvol zijn. Ze duwen het horloge niet in je gezicht, maar ze kochten het om status te tonen (naast het merk en de kwaliteit van Rolex natuurlijk).

En natuurlijk ontmoet je WIS die de kwaliteit van Rolex horloges waardeert.

Ieders eigen dus. Maar er is zeker een flink aantal Rolex-dragers die het als statussymbool hebben gekocht.

redman042

13 juni 2008
  • 30 juli 2015
Ik zie de Apple Watch een Rolex verdringen op sommige polsen van horlogedragers. Maar het hangt sterk van de persoon af. Voor degenen die zijn heel erg geïnteresseerd in mechanische horloges vanwege vakmanschap, mode en bewondering voor de mechanische componenten, is de Apple Watch een zeer moeilijke verkoop. Ik zie daar niet veel trekkracht. Voor de toevallige bezitters van mechanische horloges (iemand die er maar één bezit en het meestal gebruikt voor functionaliteit en een beetje voor mode), is de Apple Watch best aantrekkelijk. Ik weet zeker dat er een aantal mensen zijn die tussen die twee kampen in vallen, en misschien hebben ze op dit moment een groot debat met zichzelf.
reacties:Bromeo, zetaplus93 en Night Spring

technisch90

28 januari 2008
Vancouver, BC
  • 30 juli 2015
als iemand me zijn ontdekkingsreiziger ii geeft met de witte wijzerplaat, geef hem dan graag elk Apple-product dat ik bezit in ruil daarvoor. Apple Watch en zo
reacties:jmikhail490

Enygmatisch

tot
27 jan. 2015
Verscheidene
  • 30 juli 2015
zetaplus93 zei: Het gaat er niet om indruk op mij te maken, maar eerder dat de Rolex (of een andere drager van luxe horloges) het kocht als statussymbool.

Ik heb Rolex-dragers ontmoet die trots zijn op het feit dat ze niets over Rolex weten, maar trots zijn op het feit dat ze succesvol zijn geweest en de Rolex hebben gekocht als beloning om te laten zien dat ze succesvol zijn. Ze duwen het horloge niet in je gezicht, maar ze kochten het om status te tonen (naast het merk en de kwaliteit van Rolex natuurlijk).

En natuurlijk ontmoet je WIS die de kwaliteit van Rolex horloges waardeert.

Ieders eigen dus. Maar er is zeker een flink aantal Rolex-dragers die het als statussymbool hebben gekocht.
Klinkt nog steeds als het labelen van eigenaren als proberen indruk te maken. Ik denk dat dat voor sommigen natuurlijk is. Of misschien ben ik gewoon extreem egocentrisch... lol. Als ik iets koop, is het niet om indruk op iemand te maken of om als statussymbool te dienen. Het is voor MIJN plezier, punt uit. Als ik een Lamborghini heb gekocht, geloof dan dat dat is omdat ik hem wilde hebben. Ook niet voor een of andere staus - als Hyundai exact dezelfde auto zou maken voor $ 15K, zou ik er trots in rijden (waarschijnlijk een paar krijgen).

Ik ben het er absoluut mee eens dat er mensen zijn die kopen voor een publiek of de status, en pronken met de naam of het prijskaartje. Maar ik weet ook dat een groot deel - waarschijnlijk de meerderheid - zich in een financiële positie bevindt waar hun baseline is wat anderen als 'luxe' zouden beschouwen.

Mijn oorspronkelijke punt was en is nog steeds dat het vervelend is om constant te lezen/horen dat iemand die mooie dingen of dure luxe artikelen koopt dit doet om indruk te maken op een ander. J

JayLenochiniMac

7 november 2007
Nieuw San Frakota
  • 30 juli 2015
enzo thecat zei: Het is zo'n idiote manier van denken die me doet twijfelen aan het soort persoon dat de AW koopt en verdedigt.

Er is niets idioots aan leden die verdrietig zijn om hun Rolexen naar de la te hebben gedegradeerd omdat ze meer gebruik maken van de AW. Rolex-verdedigers zouden graag denken dat dat niet kan, maar het zal steeds gebruikelijker worden als wearables de horloge-industrie overnemen. Ze strijden tenslotte om dezelfde polsruimte, en velen willen er niet dubbel omheen draaien, anders zien ze eruit als gereedschap.
reacties:bevsb2

Arran

7 maart 2008
Atlanta, VS
  • 30 juli 2015
JayLenochiniMac zei: ...en velen willen er niet dubbel om, anders zien ze eruit als gereedschap.
Het is niet alleen maar over eruit zien als een hulpmiddel. Het mechanische horloge op de ander pols is volledig overbodig. Zinloos.

Arran

7 maart 2008
Atlanta, VS
  • 30 juli 2015
enzo thecat zei: Het is zo'n idiote manier van denken die me doet twijfelen aan het soort persoon dat de AW koopt en verdedigt.
Wat is er idioot aan? Willen uitleggen?

Mikegp

6 juni 2015
  • 30 juli 2015
Heb niet het hele topic gelezen. Maar ik beschouw mezelf als een horlogeliefhebber, heb een Omega, Rolex en een Audemars Piguet, en natuurlijk de SS Apple WTch, en mijn liefde en waardering voor horloges heeft niets te maken met 'de tijd weten'.

Een horloge is zoveel meer dan alleen de tijd. Van de beweging, materialen, ontwerpperiode, sommige zijn iconisch, enz. Het is alsof je zegt dat het ophangen van een 3D-poster in je woonkamer veel handiger is dan een kunstwerk omdat het 'zoveel meer' biedt.

In dit geval snap je het of niet. MET

zetaplus93

7 mei 2015
  • 30 juli 2015
Enygmatic zei: Klinkt nog steeds als het labelen van eigenaren als proberen indruk te maken. Ik denk dat dat voor sommigen natuurlijk is. Of misschien ben ik gewoon extreem egocentrisch... lol. Als ik iets koop, is het niet om indruk op iemand te maken of om als statussymbool te dienen. Het is voor MIJN plezier, punt uit. Als ik een Lamborghini heb gekocht, geloof dan dat dat is omdat ik hem wilde hebben. Ook niet voor een of andere staus - als Hyundai exact dezelfde auto zou maken voor $ 15K, zou ik er trots in rijden (waarschijnlijk een paar krijgen).

Nou, sommige zijn dat wel. Vele anderen zijn dat niet, waaronder jij, zoals je jezelf beschrijft.

Enygmatic zei: Ik ben het er absoluut mee eens dat er mensen zijn die kopen voor een publiek of de status, en pronken met de naam of het prijskaartje. Maar ik weet ook dat een groot deel - waarschijnlijk de meerderheid - zich in een financiële positie bevindt waar hun baseline is wat anderen als 'luxe' zouden beschouwen.

Mijn oorspronkelijke punt was en is nog steeds dat het vervelend is om constant te lezen/horen dat iemand die mooie dingen of dure luxe artikelen koopt dit doet om indruk te maken op een ander.

Punt gemaakt. Ik denk dat we in principe op dezelfde lijn zitten.

We hoeven niet tot het uiterste te gaan. Niet iedereen die leuke dingen koopt, is alleen om te pronken. Een deel koopt vanwege _____ (vul in). En het omgekeerde is ook waar. Sommigen kopen het om status en rijkdom te tonen (en in welke mate van pronken, dat is aan het individu). MET

zetaplus93

7 mei 2015
  • 30 juli 2015
Arran zei: Het is niet alleen maar over eruit zien als een hulpmiddel. Het mechanische horloge op de ander pols is volledig overbodig. Zinloos.

Tenzij het als sieraad wordt gedragen...

Ik zou niet dubbel-polsen, maar ik heb gelezen dat sommige mensen kijken en het is om deze reden.
reacties:Arran Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ga naar pagina

    Gaan
  • 24
Volgende Eerst Vorige

Ga naar pagina

GaanVolgende Laatste