Ander

Welke MacMini? 2011 versus 2012 versus 2014

AllDayVanguard

originele poster
23 april 2015
  • 27 juni 2015
Oké, dus ik heb $ 700, afkomstig van een kapotte, basismodel 2,5 GHz Mac Mini met 4 GB RAM en een 500 GB 5400 rpm harde schijf. Dit zijn mijn opties:

1. Mac Mini 2014 2,6 GHz i5, 8 GB RAM, 256 GB SSD
= $ 663,65

2. Mac Mini 2012 2,5 GHz i5, 8 GB RAM, 500 GB 5400 rpm harde schijf
= $ 506,00

3. Mac Mini 2011 = 2,5 GHz i5, 8GB RAM, 120GB SSD, 750GB 54000rpm harde schijf
= $ 425,00

Dus met optie 2 zou ik de harde schijf van 500 GB zeker ruilen voor een SSD (ik kan nu niet meer terug van een SSD). Dit zou natuurlijk zijn voor het bewerken en browsen van foto's van licht tot medium - ik heb zin om geld te besparen door nog een 2011 te kopen, maar ik wil natuurlijk niet dezelfde computer.

Welke moet ik nemen, jongens? Laatst bewerkt: 27 juni 2015 R

rosario1990

Opgeschort
1 februari 2015
Dhaka, Bangladesh


  • 27 juni 2015
Als je zegt dat ik 1 van de 3 moet selecteren, ga ik zeker voor de nieuwste. Omdat 2014 is bijgewerkt dan 2012 en 2011. Dus maak je geen zorgen, ga ervoor.

redheeler

17 okt 2014
  • 27 juni 2015
Door een SSD aan de 2012 toe te voegen, komt het qua kosten dicht bij de kosten van 2014. Je kunt net zo goed met de 2014 gaan en een betere CPU, GPU en PCIe SSD krijgen.
reacties:grahamperrin

AllDayVanguard

originele poster
23 april 2015
  • 27 juni 2015
redheeler zei: het toevoegen van een SSD aan de 2012 brengt het in de buurt van de kosten van 2014. Je kunt net zo goed met de 2014 gaan en een betere CPU, GPU en PCIe SSD krijgen. Klik om uit te breiden...

Dat is een heel goed punt, en duwt me een beetje richting 2014!
reacties:luanabreu

meester

Opgeschort
10 okt 2013
  • 28 juni 2015
Optie 1

phrehdd

25 okt 2008
  • 28 juni 2015
Primate Labs Geekbench 2 Resultaten

eind 2011
2.3 score 5839
2.5 score 6393
2,7 score 6936​ eind 2012
2.5 score 6773
2,3 score 10784
2.6 score
11759 ​ Eind 2014
1.4 score 5923
2.6 score 7625
2.8 score 7970
3.0 score 8295​
Hoewel cijfers niet altijd gelijk zijn aan echt gebruik, zijn ze een redelijk goede indicator. Van al deze, eind 2012 2.3 of 2.6 is de beste van het stel in cpu-prestaties. Afhankelijk van je apps, als ze multi-core kunnen exploiteren en zoals voor veel foto-apps, profiteren sommigen van de gpu, maar items zoals Photoshop CS6 (en eerder) worden niet zo beïnvloed door GPU-prestaties.

Het mooie van de 2012 is de toegang tot het wisselen van schijven, het toevoegen van RAM indien nodig, USB 3 en Thunderbolt. Deze zijn niet makkelijk te vinden maar af en toe heeft iemand er een staan. Als je het merkt, zul je ze niet vinden op de Apple-site onder refurb, omdat ze om de juiste redenen erg populair zijn bij Mini-liefhebbers.
reacties:grahamperrin

talmy

26 okt 2009
Oregon
  • 28 juni 2015
AllDayVanguard zei: Welke moet ik nemen, jongens? Klik om uit te breiden...

Zonder te zeggen waarvoor je het gebruikt, is het onmogelijk om een ​​redelijke suggestie te geven, iedereen zal gewoon zeggen wat ze zouden doen in hun eigen omstandigheden. Hun omstandigheden zijn niet jouw omstandigheden.

Dat gezegd hebbende. Ik heb 3 mini's uit 2009 en 2 mini's uit 2012, destijds zowel top- als bottom-of-line. Voor alles waar ik ze voor gebruik (licht computergebruik, entertainmentcentra, bestandsserver) als ik een van de drie moet kiezen die je presenteert, zou ik voor de derde gaan (de 2011) voor de meeste schijfcapaciteit, genoeg SSD om de bestanden waar het er toe doet, ongeveer dezelfde prestaties, maar de laagste kosten.
reacties:phrehdd

z31fanatic

7 april 2015
Mukilteo, WA, VS
  • 28 juni 2015
phrehdd zei: Primate Labs Geekbench 2 resultaten

eind 2011
2.3 score 5839
2.5 score 6393
2,7 score 6936​ eind 2012
2.5 score 6773
2,3 score 10784
2.6 score
11759 ​ Eind 2014
1.4 score 5923
2.6 score 7625
2.8 score 7970
3.0 score 8295​ Klik om uit te breiden...
Waarom post je quad i7-scores als alle drie de machines waar hij naar kijkt i5-processors hebben?


OP, de eerste optie is het meest logisch.
reacties:Negritude, MyopicPaideia, Meister en 1 andere persoon t

tibas92013

2 juni 2013
Costa Rica
  • 28 juni 2015
Aanbevelen #1 Optie; ongeveer 3 weken geleden kocht ik in de Apple On-line Store een Refurbished Mac Mini 2014 2,8 GHz i5, 8 GB Ram en 256 GB SSD en kon niet gelukkiger zijn met deze aankoop.

Blij, blij, waarom?? = SNEL, SNEL, SNEL! Laatst bewerkt: 28 juni 2015

Neus

8 okt 2013
  • 28 juni 2015
Overweldigend #1.

phrehdd

25 okt 2008
  • 28 juni 2015
z31fanatic zei: Waarom post je quad i7-scores als alle drie de machines die hij bekijkt i5-processors hebben?


OP, de eerste optie is het meest logisch. Klik om uit te breiden...

Omdat het allemaal relatief is. Soms richten we ons op een bepaalde aankoop om te ontdekken dat het een waardevolle onderneming kan zijn om de zoekopdracht te verbreden. Bij het zien van scores krijgen we een beetje een beter idee van waar we aan beginnen. Omdat het niets anders is dan woorden en cijfers op een bericht, kost het de OP niets om eroverheen te scannen en te zien of de originele keuzes zijn wat hij / zij echt wil.

z31fanatic

7 april 2015
Mukilteo, WA, VS
  • 28 juni 2015
Draai er niet omheen en geef het gewoon toe, je wilde de 2012 eruit laten zien als de betere optie. reacties:Negritude en phrehdd

Donkere leegte

1 juni 2011
  • 28 juni 2015
Ik zou de 2011 nemen en de extra $ 200 in mijn zak steken. Het verwerkt je gebruik en biedt vergelijkbare SSD-snelheden (ja ik realiseer me dat het slechts 128 GB is in vergelijking met 256 GB PCIe) en je hebt de extra opslagruimte van de mechanische schijf.

Ik veronderstel dat mijn suggestie zou afhangen van of je die extra opslagruimte nodig hebt of niet. Als je dat doet, lijkt het aantrekkelijker voor je gebruik in plaats van #1 + een externe schijf die je budget zal overschrijden. R

rosario1990

Opgeschort
1 februari 2015
Dhaka, Bangladesh
  • 29 juni 2015
Ja, veel functies, waaronder CPU, GPU en SSD, hebben me geïnspireerd om voor de nieuwste 2014 te gaan.
reacties:Larry-K en Samuelsan 2001 S

spatlese44

13 dec. 2007
Milwaukee
  • 29 juni 2015
Geen USB 3 in de 2011 zou een reden zijn om niet voor optie 3 te gaan.

Ik ben het ermee eens dat 2014 met snellere SSD. Als u behoefte had aan pure quad-core CPU-kracht, zou u ons niet vragen wat we moeten doen. In echte prestaties denk ik dat je gelukkiger zult zijn met de 2014.
reacties:Celerondon

lobby

1 juli 2010
  • 29 juni 2015
Optie 1. Bij de mini hangt het af van uw gebruik en behoefte. Optie #1 is het beste voor typische eisen.

Als je kijkt naar de discussies/argumenten op internet over de mini, hangt het allemaal af van het gebruik van de CPU-vereisten. Als je meer CPU-intensieve eisen nodig hebt, afhankelijk van je apps (FCPX etc.), kijk dan naar andere opties. R

rosario1990

Opgeschort
1 februari 2015
Dhaka, Bangladesh
  • 30 juni 2015
spatlese44 zei: Geen USB 3 in de 2011 zou een reden zijn om niet voor optie 3 te gaan.

Ik ben het ermee eens dat 2014 met snellere SSD. Als u behoefte had aan pure quad-core CPU-kracht, zou u ons niet vragen wat we moeten doen. In echte prestaties denk ik dat je gelukkiger zult zijn met de 2014. Klik om uit te breiden...
Rechts! Er zit een zekere logica in 2014.
reacties:Celerondon

grahamperrin

8 juni 2007
  • 16 juli 2016
Apple Mac mini 2,7 GHz Core i7 (medio 2011) MC816LL/A https://www.macofalltrades.com/ProductDetails.asp?ProductCode=MM-27-M11A was in één oogopslag aantrekkelijk, maar toen -

phrehdd zei: … Het mooie van de 2012 is de toegang tot het wisselen van schijven, het toevoegen van RAM indien nodig, USB 3 en Thunderbolt. Deze zijn niet makkelijk te vinden... Klik om uit te breiden...

– en de mensen aan wie ik de Mac zal schenken, hebben meerdere USB-drives, waarvan er minstens één USB 3.0 ondersteunt, dus de 2012 is aantrekkelijker.

Bedankt @dat zijn alle mensen (in een recenter onderwerp) voor het vestigen van de aandacht op mac van alle beroepen in de VS. Is er een vergelijkbaar goede verkoper van tweedehands Macs in het VK? Niet noodzakelijk opgeknapt. Zuidkust hier.

Snel door de Koop het nu set van 2012 modellen op eBay:
Als ik me beperk tot veilingen, http://www.ebay.co.uk/itm//191920120373 valt me ​​op voor £ 440 met 16 GB geheugen en een Fusion Drive, maar ik heb nog nooit op een veiling geboden (ik kan niet opgewonden raken bij de gedachte) dus ik heb geen idee hoe hoog de biedingen kunnen stijgen en bovendien, die dat zal iets meer zijn dan het maximum van £ 400 dat ik in gedachten heb voor het geschenk. Bewerking : met nog twee uur te gaan, is dat maximaal £ 530, meer dan ik op dit moment wil uitgeven.

Gedachten?

Voorzichtig, alstublieft. Ik ben een eBay-maagd. Bedankt!

En als een van die vragen van mij bekend voorkomt, sorry - ik heb een paar maanden geleden advies gekregen van mensen, maar op dit moment kan ik mijn verslag ervan niet vinden. Misschien was het in IRC op een andere computer …

naschrift

Na een kort gesprek met Branes in irc://chat.freenode.net/##mac koos ik de £375. Laatst bewerkt: 16 juli 2016 DE

Larry-K

28 juni 2011
  • 16 juli 2016
Hoezeer ik ook van de jaren 2012 houd, je beste optie is nummer 1.
[dubbelpost=1468703622][/dubbelpost]
phrehdd zei: Hoewel cijfers niet altijd gelijk zijn aan echt gebruik, zijn ze een redelijk goede indicator. Van al deze, eind 2012 2.3 of 2.6 is de beste van het stel in cpu-prestaties. Afhankelijk van je apps, als ze multi-core kunnen exploiteren en zoals voor veel foto-apps, profiteren sommigen van de gpu, maar items zoals Photoshop CS6 (en eerder) worden niet zo beïnvloed door GPU-prestaties.

Het mooie van de 2012 is de toegang tot het wisselen van schijven, het toevoegen van RAM indien nodig, USB 3 en Thunderbolt. Deze zijn niet makkelijk te vinden maar af en toe heeft iemand er een staan. Als je het merkt, zul je ze niet vinden op de Apple-site onder refurb, omdat ze om de juiste redenen erg populair zijn bij Mini-liefhebbers. Klik om uit te breiden...
In dit geval overschaduwt de SSD elke andere prestatieoverweging.

JamesPDX

Opgeschort
26 aug. 2014
TOEPASSINGEN
  • 17 juli 2016
z31fanatic zei: Waarom post je quad i7-scores als alle drie de machines die hij bekijkt i5-processors hebben?

OP, de eerste optie is het meest logisch. Klik om uit te breiden...

Nou, ik kan me voorstellen dat die scores zijn gepost omdat een i7 een BTO-optie is op de nieuwste Mini. -Maar zelfs dan is het slechts een Dual Core, geen Quad-Core, en om zelfs maar in de buurt te komen van de specificaties van mijn 2012's, met en SSD, moet je $ 1699 uitgeven. http://www.apple.com/shop/buy-mac/mac-mini?product=MGEQ2LL/A&step=config

Je zou voor dat deeg een gebruikte Mac Pro 6-core uit 2010 kunnen kopen.

De 2012 MM i7 is quad-core, maar ze zijn nu zo zeldzaam dat je beter kunt wachten op de nieuwe. Tenzij het een mobiele processor heeft, zullen de huidige modellen in paniek worden weggevaagd. Laten we hopen dat de volgende Mini een verbetering is ten opzichte van 2012.

grahamperrin

8 juni 2007
  • 17 juli 2016
Larry-K zei: Hoezeer ik ook van de jaren 2012 houd, je beste optie is nummer 1. … Klik om uit te breiden...

Bedankt … het model van 2012 dat ik heb gekocht £ 375 was, kan ik (op eBay) geen passend superieur 2011-model tegen lagere kosten vinden:
Naschrift: @Larry-K misschien reageerde je op de openingsposter. Ik dacht dat je reageerde op de post vóór de jouwe...