Ander

VGA versus DVI versus HDMI? Welke optie is het beste?

V

VNJ85

originele poster
29 mei 2015
  • 6 juli 2015
Ik wil graag dubbele schermen gebruiken voor het werken met mijn MBA. Het maakt het kijken naar spreadsheets veel gemakkelijker.

Ik vroeg me af welke optie voor het uitvoeren van video (VGA/DVI/HDMI) het beste is... of dat er een 'beste' optie is.

Heeft iemand hier ervaring mee?
reacties:pjl890

Gav2k

24 juli 2009


  • 6 juli 2015
Zak moet worden vermeden.

Hdmi en dvi zijn hetzelfde, alleen verschillende connectoren. Het zijn je beste opties. C

chabig

6 sep. 2002
  • 6 juli 2015
Digitaal verslaat analoog. Daarom zou VGA uw laatste keuze moeten zijn. DVI en HDMI geven beide hetzelfde resultaat. Ze zijn digitaal.

iConnected

17 februari 2011
  • 6 juli 2015
VNJ85 zei: Ik zou graag dubbele schermen willen gebruiken voor mijn MBA. Het maakt het kijken naar spreadsheets veel gemakkelijker. Ik vroeg me af welke optie om video (VGA/DVI/HDMI) uit te voeren het beste is... Klik om uit te breiden...

Wil je ook audio naar het externe beeldscherm sturen?

HDMI zou mijn voorkeur hebben en kan zowel video als audio uitvoeren.

Afhankelijk van de instellingen van uw monitor / grafische kaart, moet u mogelijk: instellingen voor onderscan / overscan aanpassen om het scherm te laten schalen om uw monitor te vullen.

Gav2k zei: ... Hdmi en dvi zijn hetzelfde, alleen verschillende connectoren. ... Klik om uit te breiden...

DVI en HDMI zijn: niet hetzelfde , btw.
reacties:Pharmscott

Maanjumper

20 juni 2009
Lincoln, VK
  • 6 juli 2015
Het hangt af van de monitor.

Macs hebben geen HDMI 2.0, dus je wordt beperkt tot 30 Hz output als de monitor groter is dan 1920x1080. HDMI zal vaak een beetje aanpassing aan de instellingen nodig hebben. Overscan bijvoorbeeld, zoals eerder vermeld.

Vermijd VGA omdat het analoog is.

DisplayPort is de beste optie. Is er een reden waarom je dat niet als optie hebt genoemd? Ik vind monitoren die uit de slaapstand komen onbetrouwbaar met een andere verbinding op een Mac.
reacties:wezeljongen V

VNJ85

originele poster
29 mei 2015
  • 6 juli 2015
Ik heb DisplayPort niet als optie genoemd omdat ik het nog nooit eerder heb gebruikt. Ik zal mijn monitor moeten controleren om te zien of deze deze opties heeft (ik zou denken van wel en ik heb het gewoon nooit opgemerkt).

Mijn beeldscherm is 23'. m

motrek

14 sep 2012
  • 6 juli 2015
VNJ85 zei: Ik heb DisplayPort niet als optie genoemd omdat ik het nog nooit eerder heb gebruikt. Ik zal mijn monitor moeten controleren om te zien of deze deze opties heeft (ik zou denken van wel en ik heb het gewoon nooit opgemerkt).

Mijn beeldscherm is 23'. Klik om uit te breiden...

Welke resolutie? Als het 23' is, zou ik denken dat de resolutie 1080p is.

Voor een 1080p monitor raad ik HDMI aan. (Dat wil zeggen, koop een mini-DisplayPort-naar-HDMI-kabel en gebruik die.) De eenvoudige reden is dat u dezelfde kabel kunt gebruiken om uw laptop op een tv aan te sluiten, wat soms handig is, bijvoorbeeld op reis.
reacties:VNJ85 V

VNJ85

originele poster
29 mei 2015
  • 6 juli 2015
Ok... nieuwe gedachte... als ik naar twee monitoren wil, hoe doe ik dat dan? Er is maar 1 displayport...

Gav2k

24 juli 2009
  • 6 juli 2015
iConnected zei: Wil je ook audio naar het externe beeldscherm sturen?

HDMI zou mijn voorkeur hebben en kan zowel video als audio uitvoeren.

Afhankelijk van de instellingen van uw monitor / grafische kaart, moet u mogelijk: instellingen voor onderscan / overscan aanpassen om het scherm te laten schalen om uw monitor te vullen.



DVI en HDMI zijn: niet hetzelfde , btw. Klik om uit te breiden...
Er wordt niet gesproken over de noodzaak van audio. Dus ja, het zijn beide digitale signalen. Als je technisch wilt zijn, ja, HDMI draagt ​​​​ook audio.
reacties:Habberkuk m

motrek

14 sep 2012
  • 6 juli 2015
VNJ85 zei: Ok... nieuwe gedachte... als ik naar twee monitoren wil, hoe doe ik dat dan? Er is maar 1 displayport... Klik om uit te breiden...

Ik heb gelezen dat je twee ThunderBolt-schermen in serie kunt schakelen, maar dat is een dure aangelegenheid. Het enige Thunderbolt-scherm dat ik ken, is dat van Apple, en dat kost duizend dollar.

Anders moet u een monitor aansluiten op een van uw USB-poorten. Dit kan via een USB-grafische kaart, bijvoorbeeld:

http://www.amazon.com/Cable-Matters..._cp_147_1?ie=UTF8&refRID=1JZS4D541FS3MTFHVQ83

Dit lijkt niet 'normaal' om te doen en het zou me niet verbazen als je er problemen mee zou krijgen. Maar de webpagina zegt wel dat het OS X ondersteunt.

U zou kunnen overwegen om gewoon een monitor met een hogere resolutie te kopen als u meer schermruimte nodig heeft? TOT

kohlson

23 april 2010
  • 6 juli 2015
VNJ85 zei: Ok... nieuwe gedachte... als ik naar twee monitoren wil, hoe doe ik dat dan? Er is maar 1 displayport... Klik om uit te breiden...
Een Thunderbolt-dock biedt meerdere weergavepoorten.
reacties:VNJ85

iConnected

17 februari 2011
  • 7 juli 2015
Gav2k zei: Er is geen melding gemaakt van de noodzaak van audio. ... Klik om uit te breiden...

Het is nuttig om dergelijke vragen vanuit een praktisch perspectief te bekijken. Er was ook geen sprake van DisplayPort, maar @Moonjumper gaf het beste antwoord door het aan te bevelen.

Gav2k zei: ... Als je technisch wilt zijn, ja, HDMI draagt ​​ook audio. Klik om uit te breiden...

De OP stelde een technische vraag. Een technisch antwoord lijkt op zijn plaats. reacties:motrek t

de bagage

29 juli 2011
  • 7 juli 2015
Kohlson zei: Een Thunderbolt-dock zal meerdere weergavepoorten bieden. Klik om uit te breiden...

Nee dat zal niet.

Zelfs een dock met twee Thunderbolt-poorten (in en uit) en een HDMI-poort ondersteunt geen twee schermen tegelijk. U kunt slechts één beeldscherm (of beeldschermuitgang) per Thunderbolt-randapparaat hebben (daarom kunt u een DisplayPort-monitor niet aansluiten op een Thunderbolt-beeldscherm). Je zou, in theorie, op zijn minst een dock (of een willekeurig TB-randapparaat met dubbele poorten) kunnen doorlussen naar een Thunderbolt-scherm en daar een scherm aan toevoegen, of twee docks gebruiken.

VNJ85 zei: Ok... nieuwe gedachte... als ik naar twee monitoren wil, hoe doe ik dat dan? Er is maar 1 displayport... Klik om uit te breiden...

* Twee TB-schermen (2012 of later MBA nodig) - verschrikkelijk duur en van slechte kwaliteit.
* USB-videoadapter (indien compatibel met uw Mac-model - ik denk dat het door de GPU moet worden ondersteund) - deze zijn meestal laggy / aritfact-y en zullen niet veel goeds zijn voor video of games, maar zouden acceptabel moeten zijn voor rekenbladen enz.
* Matrox 'dual head 2 go': http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/digital_me/ - doet zich voor als een ultrabrede monitor en verdeelt het beeld vervolgens over twee schermen.

Heb er persoonlijk geen van gebruikt.
reacties:motrek en VNJ85 V

VNJ85

originele poster
29 mei 2015
  • 7 juli 2015
Moonjumper zei: Het hangt af van de monitor.

Macs hebben geen HDMI 2.0, dus je bent beperkt tot 30 Hz output als de monitor groter is dan 1920x1080. HDMI zal vaak een beetje aanpassing aan de instellingen nodig hebben. Overscan bijvoorbeeld, zoals eerder vermeld.

Vermijd VGA omdat het analoog is.

DisplayPort is de beste optie. Is er een reden waarom je dat niet als optie hebt genoemd? Ik vind monitoren die uit de slaapstand komen onbetrouwbaar met een andere verbinding op een Mac. Klik om uit te breiden...


Ik heb Display Port niet genoemd omdat ik niet wist dat Thunderbolt2 en Display Port hetzelfde waren. Ik vond een ondersteuningspagina van Apple die me alles uitlegde.

Dus je antwoord is goed, ik begreep het gewoon niet helemaal totdat ik de Apple Support-pagina's over Display Port- en Thunderbolt-poorten las. Eigenlijk bracht je antwoord me naar de oplossing: mini-Displayport-adapter naar HDMI-kabel, dat is het advies dat Motrek gaf. Allebei bedankt!

motrek zei: Welke oplossing? Als het 23' is, zou ik denken dat de resolutie 1080p is.

Voor een 1080p monitor raad ik HDMI aan. (Dat wil zeggen, koop een mini-DisplayPort-naar-HDMI-kabel en gebruik die.) De eenvoudige reden is dat u dezelfde kabel kunt gebruiken om uw laptop op een tv aan te sluiten, wat soms handig is, bijvoorbeeld op reis. Klik om uit te breiden...

Vergelijkbaar met het antwoord van Moonjumper, ik begrijp nu dat mijn Thunderbolt-poort een mini-DisplayPort is! Dus ja, dit is waarschijnlijk de beste optie van wat jij en iedereen zeggen.

Gav2k zei: Er is geen melding gemaakt van de noodzaak van audio. Dus ja, het zijn beide digitale signalen. Als je technisch wilt zijn, ja, HDMI draagt ​​​​ook audio. Klik om uit te breiden...

Je hebt gelijk, ik had het niet over audio. Je hebt gelijk - ik heb geen audio nodig.

iConnected zei: Wil je ook audio naar het externe beeldscherm sturen?

HDMI zou mijn voorkeur hebben en kan zowel video als audio uitvoeren. Klik om uit te breiden...

Bedankt voor de heads-up over audio, hoewel ik het op dit moment niet nodig heb, is het zeker iets dat ik in de toekomst waarschijnlijk nodig zal hebben als ik upgrade. Je suggestie van HDMI was echter goed voor het geld, het is absoluut het beste antwoord, omdat het gewoon de beste kwaliteit biedt, toekomstbestendig is met geluid, enz... V

VNJ85

originele poster
29 mei 2015
  • 7 juli 2015
Is er een verschil tussen het gebruik van een adapter en een kabel die gewoon hetzelfde doet? Ik heb beide opties gevonden op de Apple-website.

Optie 1: http://store.apple.com/us/product/H...e2f287c0447b760f688daf09ec36c7aed73fa1439573c

versus

Optie 2: http://store.apple.com/us/product/H...b82a01e9d6cbf0b10e16&fs=f=hdmi&fh=4098%2B3058 S

significant1

20 december 2014
  • 7 juli 2015
Thunderbolt en displayport zijn niet hetzelfde. Apple koos er gewoon voor om de mini-displayport voor Thunderbolt te gebruiken, omdat het die al gebruikte. Dus dezelfde plug in Apple's computer kan fungeren als mini-displayport of als bliksemschicht, het hangt af van wat voor soort kabel is aangesloten.

Displayport kan audio dragen.

Er is geen voordeel in een adapter, het is gewoon meer prijs en rommel.

Kabels zijn erg goedkoop te krijgen, dus ga gewoon voor wat je monitor ondersteunt. mijn bestelling zou displayport, hdmi, dvi (alleen tot 1920x1200) en laatste redmiddel vga zijn.
reacties:VNJ85 V

VNJ85

originele poster
29 mei 2015
  • 7 juli 2015
Significant1 zei: Thunderbolt en displayport zijn niet hetzelfde. Apple koos er gewoon voor om de mini-displayport voor Thunderbolt te gebruiken, omdat het die al gebruikte. Dus dezelfde plug in Apple's computer kan fungeren als mini-displayport of als bliksemschicht, het hangt af van wat voor soort kabel is aangesloten.

Displayport kan audio dragen.

Er is geen voordeel in een adapter, het is gewoon meer prijs en rommel.

Kabels zijn erg goedkoop te krijgen, dus ga gewoon voor wat je monitor ondersteunt. mijn bestelling zou displayport, hdmi, dvi (alleen tot 1920x1200) en laatste redmiddel vga zijn. Klik om uit te breiden...

Mijn beeldscherm heeft alleen hdmi & dvi, ik heb een displayport naar hdmi-kabel nodig. m

motrek

14 sep 2012
  • 7 juli 2015
VNJ85 zei: Is er een verschil tussen het gebruik van een adapter en een kabel die precies hetzelfde doet? Ik heb beide opties gevonden op de Apple-website.
... Klik om uit te breiden...

Oh nee, ten eerste, koop alsjeblieft geen accessoires zoals deze van Apple of op de Apple-site!

Je zou een kabel OF een adapter voor ongeveer $ 10 op Amazon moeten kunnen krijgen.

Persoonlijk zou ik voor de adapter gaan. Het voegt slechts een paar dollar toe aan de totale prijs (HDMI-kabels zijn goedkoop) en het biedt de meeste flexibiliteit als u reist.

Als je ergens heen gaat, bijvoorbeeld een hotel, het huis van een vriend, een huurhuis, enz., dan heeft de tv daar vrijwel zeker al een HDMI-kabel om hem aan te sluiten op wat hij ook maar is aangesloten. Het enige dat u dus nodig hebt om uw laptop aan te sluiten, is de kleine adapter, die gemakkelijker mee te nemen is dan een hele 6' (of zelfs 3') kabel. De adapter is ook gemakkelijker te hanteren, omdat u het ene uiteinde niet hoeft aan te sluiten op de achterkant van uw monitor of tv of wat dan ook. t

techielens

7 februari 2017
  • 7 februari 2017
Ik heb ervaring voor beide DVI en VGA. Wat ik kan zien is dat DVI de betere optie is.

gnasher729

Opgeschort
25 november 2005
  • 8 februari 2017
motrek zei: Oh nee, allereerst, koop alsjeblieft geen accessoires zoals deze van Apple of op de Apple-site!

Je zou een kabel OF een adapter voor ongeveer $ 10 op Amazon moeten kunnen krijgen. Klik om uit te breiden...

Ik heb dat gedaan. Werkte tot 1.600 bij 1.024. Geen kans met 1.920 bij 1.080. Moest een andere kopen. In dat geval is er geen kwaad gedaan, behalve wat weggegooid geld. Je krijgt vaak waar je voor betaalt.

Koop gewoon geen 'echte Apple'-producten van Amazon - omdat Apple ze heeft gecontroleerd, en van alle 'echte Apple'-kabels, opladers en adapters zijn er precies nul gemaakt door Apple.
[dubbelpost=1486544272][/dubbelpost]
techielens zei: Ik heb ervaring voor beide DVI en VGA. Wat ik kan zien is dat DVI de betere optie is. Klik om uit te breiden...
VGA is analoog, je Mac en beeldscherm zijn digitaal. Dus je Mac converteert zijn digitale signaal naar analoog en het scherm converteert het weer naar digitaal, met allerlei soorten ruis als gevolg van twee conversie.